Hop til indhold

Problemer med min lille tæve!


Gæst trinegxd
 Share

Recommended Posts

Gæst trinegxd

Jeg har en Jack Russell/Tjekkisk rottehund tæve på 1 år og 9 måneder..

Hun er verdens dejligste og mest rolige hund, men jeg har dog et par problemer med hende som jeg ikke helt ved hvad jeg skal stille op med.

 

Jeg bor i lejlighed og der går selvfølgelig en del mennesker i opgangen hver dag og lille frøken politibetjent er ikke glad for det. Hun gør hver eneste gang hun hører en lyd fra trappen og jeg er lidt nervøs om jeg pludselig får klager over det. Jeg kan heller ikke rigtig have åbne vinduer for hvis der er den mindste lyd udefra, ja så skaber hun sig som en i helvede.

Jeg siger "nej" til hende hver gang, men lige lidt hjælper det.. Jeg har også prøvet at aflede hendes opmærksomhed, men det hjælper heller ikke.

 

- næste spørgsmål -

 

Hun er tit sammen med min søsters hanhund som er en blanding af labrador og broholmer. De leger rigtig godt sammen og de elsker hinandens selskab, men hun parrer sig på ham KONSTANT. Umiddelbart virker hun på ingen måde som om hun prøver at dominere ham, men mere som om hun bare er totalt rundforvirret. Hver gang hun gør det, beder jeg hende om at stoppe og det hjælper også et par minutter, men så er hun så også i gang igen.

Jeg har tænkt lidt om det kan være stress? De kan lege sammen i flere timer uden at holde en eneste pause og måske er det forkert?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gø problemet er svært at løse, jeg bruger et stop ord, det vil sige jeg siger bare ja tak i en glad tone når mine begynder og spreder så en håndfuld godbidder til dem, hunde kan ikke rigtig gø medens de spiser, men den er svær når problemet er der når den er alene, jeg tror jeg ville forsøge og håbe at gø turene bliver fører og kortere med tiden;)

humperiet skyldes helt sikkert stres, jeg ville stoppe hunden hver gang og nok også korte lege tiden af, begynder tæven straks eller først efter nogen tid? Hvis den først begynder efter nogen tid ville jeg stoppe legen når den begynder og regne med at så er det nok;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sæt evt en radio til når du går. Den der evige lyd kan distrahere hunden fra hvad der sker på gangen. Cookie gøer helt sikkert også af og til når hun er alene og spotter en kat fra sit vindue. Genboens hund er dog tusind gange værre, så så længe de ikke får klager er jeg ret rolig over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge racer har brug for en del, især til snude og hoved. Så jeg ville nok lave nogle søgeøvelser eller måske et marvben med noget lækkert inden i, som hun kan få når hun er alene. Mht. humperiet, så kan det være fordi hun mangler noget i sin hverdag, ved ikke om hun humper andet end ham?

Måske kan det være fordi han er meget større end hende, og det i bund og grund er lidt usikkerhed og hun derfor vil sørge for, at han ikke tror han er noget :)

Det er umiddelbart de råd jeg har, har aldrig selv prøvet at mine hunde humper :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...