Hop til indhold

Angst shih tzu


Gæst Ralphi
 Share

Recommended Posts

Gæst Ralphi

Hej alle sammen!

Jeg har den dejligste shih tzu igennem lidt over 7 år. Da hun var hvalp (ca. et halvt år gammel) blev hun udsat for indbrud i huset, hvor hun var alene hjemme. Efterfølgende gøede hun meget (dette gjorde hun aldrig før), især om natten hvor hun følte sig utryg. Min mor gik til hundetræning med hende i ca. 1 år efter indbruddet, hvor hendes selvtillid blev lidt bedre, men det er som om hun aldrig rigtig er kommet sig... Hun holdte op med at gø om natten, men gør stadig når der er mennesker, der går forbi vinduet. Hun er meget utryg ved fremmede mennesker og hunde. Til gengæld elsker hun at være sammen med hele familien og folk, som hun har mødt flere gange har hun det også fint med.

Vi er nu flyttet til København, hvor der er en del flere hunde man møder på de daglige ture og jeg har oplevet at hun begynder at savle, stikke halen mellem benene og til sidst begynder hun at gø af de andre hunde, hvis de kommer for tæt på, eller hvis de gerne vil lege. Jeg har prøvet at sætte mig ned på hug til hende og straks løber hun ind mellem mine ben og begynder at snappe/bide efter de andre hunde.

Er der noget, man kan gøre for at ændre denne adfærd? Jeg synes det er synd for hende og ved ikke helt hvad jeg kan gøre. Jeg leger meget med hende og tager hende tit med ind til byen, så hun kommer ud blandt andre folk, men når jeg gør dette iler hun lige efter mig og virker meget bange.

 

Håber der er nogen der ude, der har nogle gode råd. Tak på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren

Mon ikke der kommer en masse erfarne folk på banen!

Men JEG ville nok undgå at udsætte hende for situationer hvor hun ikke er tryg, indtil i får trænet hendes selvtillid bedre.

Har du prøvet at arbejde med hende på afstand af de andre hunde, så hun slipper for konfrontationer hun ikke er interesseret i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...