Hop til indhold

Problemer med at gå tur


Gæst tommy_louise
 Share

Recommended Posts

Gæst tommy_louise

Hej,

 

Min kæreste og jeg har svært ved at få vores 4 måneders chihuahua hvalp til at gå tur. Indendørs er hun en glad og legesyg hvalp, men når vi skal ud og gå tur med hende bliver hun umulig. Hun sætter sig på numsen, stritter imod og kigger på os, men vil ikke bevæge sig. Til gengæld, når der kommer fremmede mennesker over løber hun over til dem for at hilse.

 

Vi har prøvet at give hende godbider undervejs, rose hende når hun går og nusse hende for at lokke hende. Men intet virker..

 

Hvad kan vi gøre? Nogle gode idéer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg startede at gå tur med Qantas da han var helt lille ca. 10 uger og han ville ikke flytte sig en millimeter. Jeg opfattede det som at han ikke var glad for at være i sele/snor. Så vi startede med at give ham det på indendøre med slap snor et par gange om dagen.Han dappede jo efter os alle vegne og vænnede sig rimelig hurtigt til at være i snor. Så lavede vi snoren/linen kortere så gik vi ud i haven med sele på , bare så nussede rundt uden at " gå tur " og efter ganske få dage var selen ikke noget problem, og vi begyndte at gå korte ture , her ude på landt først og så inde i byen , så han kunne vænne sig til menneskerne, barnevogne og andre hunde. Start i det små og inden længe kommer han farende så snart i tager snoren eller siger " skal vi ud at gå ? eller hvad i vælger at sige. Det gør mine . Held og lykke med det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej.

 

Jeg har det samme problem med min 10 mdr. tæve. Det er efter vejret hvornår hun vil gå tur. Og det er træls nu hvor det er koldt. Hun nægter at gå det meste af tiden. Virkelig træls. Men jeg har lavet en løsning der ikke er så god.. Jeg bærer hende et langt stykke - evt. tage bussen med hende et par stop og så gå tilbage. Hun vil meget gerne skynde sig hjem :-D

Så får hun jo gået ture. Hun har intet problem med sele og snor så jeg tror det er vejret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...