Hop til indhold

Eukanuba eller olivers??????????


Linda
 Share

Recommended Posts

Hej Alle sammen.... Hvilket foder er bedst??? Ved selvfølgelig godt at det et godt stykke hen af vejen afhænger af hvad ens hund fungere bedst på, men kunne godt tænke mig at høre folks menninger om disse to produkter og evt. forskelle.....

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Hej.

 

Kenzo har prøvet begge dele og vi fodre ikke med nogle af dem mere.

 

Eukanuba kunne han ganske enkelt ikke lide. Det er sikkert et godt foder, men hvis hunden ikke gider at spise det, så får man jo ikke noget ud af det.

 

Olivers har vi brugt i 2 ½ måned. Kenzo kunne godt lide det, men han fik noget så frygteligt meget luft i maven af det, og det gav en rigtig dårlig lugt i huset :shock:

 

Nu bruger vi Sportman´s Pride, som vi er rigtig glade for. Kenzo trives godt på det og hans prutteri er stoppet igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg har fodret med begge dele i længere perioder, bruger dog ikke noget af det mere.

 

Eukanuba blev hundene trætte af, men de fungerede godt på det.

 

Olivers fungerede de fint på til at starte med, men min ene hund fik allergi af det.

Så jeg kan desværre ikke anbefale Olivers.

 

 

Jeg fodre nu med Kingsmoor, som er det bedste foder jeg har prøvet, Det kan jeg anbefale.

Link til indlæg
Del på andre sites

har kun prøvet olivers, Cujo fik en dårligere pels af det og mindre mæthedsfornemmelse. Ellers et okay produkt vil jeg tror, folk har både gode og dårlige oplevelser med det.

 

Har skiftet til chicopee som vi er "heldige" at få til en billigere penge gennem en schæfer opdrætter.

 

Svært at sige hvad der er bedst til din hund af tørfoder, du skal næsten udvælge nogle du vil "prøve" på hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eukanuba har jeg ikke prøvet, så det kan jeg ikke udtale mig om ;-)

 

Olivers kan jeg derimod godt ;-) og jeg er én af dem med kun gode erfaringer med produktet, har prøvet Large Breed Start og Adult, først Bondo og nu Jacki har fungeret og fungerer fint, ingen prutter :mrgreen: smuk blank pels, ingen skel - alt i orden :5up: Dog siger min erfaring, at de dagligt anbefalede mænger er ret meget i overkanten :rolleyes: men det er der jo råd for ;-)

 

Jeg vil anbefale dig at prøve dig lidt frem, hvad der fungerer for én hund, fungerer ikke nødvendigvis for en anden.

 

 

 

Ang. chicopee - det har jeg desværre ikke hørt godt om :genert: men igen hunde ér altså forskellige .......

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft god erfaring med Olivers til Futte. Hans skjoldbruskkirtel gik bag om dansen på et tidspunkt og hans pels blev rigtig grim. Da jeg skiftede over til Olivers fik han den smukkeste pels igen og han trivedes generelt rigtig godt på det :5up:

 

Noomi gider det tilgengæld ikke :cry: Dog er der måske en åbning i forhold til deres fiskefoder, jeg ved det ikke rigtig... Nu forsøger vi med et par prøveposer og så må vi se :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ang. chicopee - det har jeg desværre ikke hørt godt om :genert: men igen hunde ér altså forskellige .......

nemlig :) hende vi køber det hos, da købte vi olivers igennem også, også large breed og at skifte hjalp på Cujos pels.

 

Men rigtigt med deres foderanvisning, den er større end på chicopee's, mener det var/er 75-100 gram forskel om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de gode svar.... Grunden til jeg lige spørger om disse to produkter er at min tæve på 5 køre på eukanuba, og har fået en rigtig flot pels af det og ja holder vægten så pænt har ellers haft problemer med at hun altid ligger lige under kanten af hvad jeg og dyrelægen synes. Men eukanuba spiser hun så pænt..... Nu er det så sådan at sidst i november får jeg en lille aussie hvalp :-D og de starter op på olivers og opdrætteren taler jo så varmt for det foder så.... og ser jo helst at de kan køre på samme foder da andet vil være for bøvlet i længden, altså den skal jo self. have hvalpefoder men med to voksne hunde kunne det være nemtr med et produkt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de gode svar.... Grunden til jeg lige spørger om disse to produkter er at min tæve på 5 køre på eukanuba, og har fået en rigtig flot pels af det og ja holder vægten så pænt har ellers haft problemer med at hun altid ligger lige under kanten af hvad jeg og dyrelægen synes. Men eukanuba spiser hun så pænt..... Nu er det så sådan at sidst i november får jeg en lille aussie hvalp :-D og de starter op på olivers og opdrætteren taler jo så varmt for det foder så.... og ser jo helst at de kan køre på samme foder da andet vil være for bøvlet i længden, altså den skal jo self. have hvalpefoder men med to voksne hunde kunne det være nemtr med et produkt....

du kan sagtens skifte foder, du skal bare blande foderet når du skifter, hvis du altså har/får foder med til en hvalp af opdrætteren.

Kan jo sagtens være foderet er godt til den lille nye hvalp :-D

 

Btw. får vi snart nogle billeder af se? af dem begge 2 :mrgreen::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Skal lige finde ud af at ligge et billede med prøver lige ellers kan kiki ses på

 

www.123hjemmeside.dk/hundesjov

 

og endnu en gang tak svarene, ejligt med et forum som bare fungere.. :-D

ville lige vedhæfte et billede af min skat men så skal jeg skrive en url og hvad er det så lige???

 

hjææææælp (:

 

En URL er en internetaddresse af en art, som eksisterer ved billeder, som allerede er på internettet. Hvis billedet du skal bruge er på nettet, så kan du højereklikke på billedet og vælge "egenskaber". Så skulle der gerne poppe en boks op, hvor der er noget der hedder "addresse (URL). Den lange addresse der står herefter, er den du skal bruge, når du skal indsætte billedet.

Hvis billedet endnu ikke er på nettet, skal du op i menuboksen når du skriver indlæg. Ved siden af "smiley-boksen" mod højre, er der en knap, som hedder "vedhæftninger" - så er det den, som du skal bruge :-D

 

Håber, det er skrevet på en forståelig måde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

vi brugte eukanuba til tyson fra hvalp men han blev træt af det så prøvede vi roal... det kunne han ikke lide olivers får han kun når han er i pension det er der ingen problemer i og nu bruger vi noget der heder proforma det spiser han med velbehag og holder vægten han har en pæn pels vi får det leveret ved døren så hvad kan man forlange mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Skal lige finde ud af at ligge et billede med prøver lige ellers kan kiki ses på

 

www.123hjemmeside.dk/hundesjov

 

og endnu en gang tak svarene, ejligt med et forum som bare fungere.. :-D

ville lige vedhæfte et billede af min skat men så skal jeg skrive en url og hvad er det så lige???

 

hjææææælp (:

Kiki er en flot hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Skal lige finde ud af at ligge et billede med prøver lige ellers kan kiki ses på

 

www.123hjemmeside.dk/hundesjov

 

og endnu en gang tak svarene, ejligt med et forum som bare fungere.. :-D

ville lige vedhæfte et billede af min skat men så skal jeg skrive en url og hvad er det så lige???

 

hjææææælp (:

 

Lækker hund, jeg har lige et offtopic spørgsmål....er du venstre håndet?

 

Jeg tænker på den smiley du laver (: hvor jeg syntes de fleste laver :) inkl mig selv der er højrehåndet, så det slog mig lige om du va rvenstre håndet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helt klart anbefale Olivers. Der er mange varianter at vælge imellem, så hvis hunden prutter, får mat pels, allergi osv. af den ene kan man jo prøve nogle af de andre. De har bl.a. en med lam eller den nye med fisk, der er rigtige gode til hunde med allergi eller sart mave!

Eukanuba bliver desværre også testet ved dyreforsøg:evil: endnu en god grund til ikke at støtte dem!

 

Læs evt. mere her:

http://www.anima.dk/dyrenesstemme/iams.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helt klart anbefale Olivers. Der er mange varianter at vælge imellem, så hvis hunden prutter, får mat pels, allergi osv. af den ene kan man jo prøve nogle af de andre. De har bl.a. en med lam eller den nye med fisk, der er rigtige gode til hunde med allergi eller sart mave!

Eukanuba bliver desværre også testet ved dyreforsøg:evil: endnu en god grund til ikke at støtte dem!

 

Læs evt. mere her:

http://www.anima.dk/dyrenesstemme/iams.pdf

det er flere år siden og det sted der testede foderet blev meget hurtigt droppet som test center.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...