Hop til indhold

Han gør ALTID af løbere og cyklister...


Louca
 Share

Recommended Posts

Men det er bare vigtigt at nå at aflede INDEN han får en reaktion. Hvis han først er fikseret på noget, være sig løber, cyklist eller hund, så er det for sent.

 

Tilbuddet gælder stadig. Vi kan sagtens komme ud - så kan du både træne på mig (gående/løbende) og senere Bella (passere fremmed hund).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min ene beagle - Oscar var, da han var yngre ekstrem usikker på mange ting. Det betød at folk der kom i mod os med eller uden hund var "farlige" i Oscars øjne. Han gøede ikke eller trak ud efter dem - men han "frøs" fast til fortovet og var bare ikke til at få væk derfra og tro mig det er ligeså irriterende som din der gøer og springer ud efter alting :mrgreen:

 

Så jeg fandt på en afledning - for måtte erkende at det var vejen frem hvis Oscar ikke skulle stå på det samme sted hele tiden - nogle gange lagde han sig også ned og så kunne vi stå der og stå:roll:

Jeg købte nogle "dummyer" - sådan nogen til at ligge lidt godbidder i for jeg ville ikke bare belønne ham med godbidder hele tiden. Når der så var optræk til noget "farligt" i horisonten - så hev jeg den her dummy frem og fik med glad stemme Oscar rettet ind på den - kastede den lidt væk så han skulle rende efter den - så tog han den i munden og vi kunne gå videre for han tabte interessen for det der kom i mod os - når vi havde passeret fik jeg dummyen og Oscar en masse ros og så gik vi videre - indtil næste gang noget dukkede op. Når vi var hjemme fik han som belønning de godbidder der lå i dummyen.

Link til indlæg
Del på andre sites

OM jeg fatter hvad det sker for den hund....min mand og ungerne gik en tur rundt om Egå engsø i formiddag, manden med tuben i lommen. Stien er ikke ret bred og det er svært at undgå at man kommer tæt på andre. Der var ifølge dem masser af gående, løbende, cyklende mennesket og selvfølgelig også andre hunde. Ikke en eneste gang lavede vores vuf udfald, knurrede eller noget:-) :-) det skulle mor her lige have set. De gik selvfølgelig imellem Boris og de der gik eller løb forbi, Boris lallede og snusede sig hele vejen rundt:-) tænker så lige om det er mig der er stresset/usikker eller bange og at han så mærker det når jeg går tur? Anyways så går vi tur i aften sammen, og så er det mig der styrer Boris. Lige nu flader han ud, bagefter vil jeg lave nogle kontaktøvelser....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærligt talt så blev jeg liiiidt muggen da de fortalte at de var dernede, for vi havde aftalt små ture, hvor der ikke kommer så mange som fx ved engsøen, men må sige at det jo gik rigtig fint. Jeg er så meget kylling at jeg ikke havde gjort det, men har været på arbejde. Ude af øje - ude af sind, så meget for den aftale;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har lige læst denne tråd og det er jo helt fantastisk :-)

Jeg har samme problem/opgave med Zeus!

 

Han går pænt forbi mennesker, løbere, cyklister, og andre hunde (vil dog gerne snakke med dem uden udfald) MEN katte!!!!!!!!!!! her til morgen mødte vi ikke mindre end fire katte på turen, ikke nok med at min arm var ved at blive revet af, men jeg tænker også på hundens nakke mv. (han har sele på men alligevel) også hyler og skriger han når han ser en kat, det er lige startet her i sidste uge ellers har der intet været?????

Måske jeg skulle prøve ovennævnte enten med dummy eller tubeguf ;-)

 

Jeg vil straks forsøge i eftermiddag når vi skal på tur :-)

 

Så Louca du er slet ikke ene om det - og jeg har virkelig også brug for gode råd i dette tilfælde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige læst denne tråd og det er jo helt fantastisk :-)

Jeg har samme problem/opgave med Zeus!

 

Han går pænt forbi mennesker, løbere, cyklister, og andre hunde (vil dog gerne snakke med dem uden udfald) MEN katte!!!!!!!!!!! her til morgen mødte vi ikke mindre end fire katte på turen, ikke nok med at min arm var ved at blive revet af, men jeg tænker også på hundens nakke mv. (han har sele på men alligevel) også hyler og skriger han når han ser en kat, det er lige startet her i sidste uge ellers har der intet været?????

Måske jeg skulle prøve ovennævnte enten med dummy eller tubeguf ;-)

 

Jeg vil straks forsøge i eftermiddag når vi skal på tur :-)

 

Så Louca du er slet ikke ene om det - og jeg har virkelig også brug for gode råd i dette tilfælde :-)

jeg kan anbefale dig at kontakte DCH's hundekonsulent i Haderslev, hun er dygtig og det er gratis også for ikke medlemmer, det eneste man betaler er kørsel;) se DCH haderslevs hjemmeside;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Må sige at tuben er en af de bedste investeringer vi har gjort. Det fungerer rigtig godt, han afledes hver gang der er tegn på udfald. Selv vores unger kan få det til at virke. Vi har lavet lidt om på "gå tiderne" så vi går med Boris når der ikke er så mange andre hjemme, og det er jo stadig ferietid for mange:-)

Her til morgen dog et lille udfald, af den simple grund at jeg var for langsom til at finde tuben frem. Men det var heldigvis slet ikke så meget som det var før:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så vil jeg sige tak til alle de fantastiske hundeejere der er kommet med gode råd...det er jeg bare så glad for. Jeg har tilbud om en der vil komme og hjælpe...har for nu takket nej, men det varmer sgu at mange vil hjælpe en enkelt, i den ellers fortravlede tid vi lever i:-)

Synes at det er en god tråd denne her...håber at I stadig byder ind, er sikker på at der er andre der kan bruge alle jeres gode råd:-)

 

Nu er min nabo startet med sin løvstøvsuger der larmer vildt meget. Bruger den mindst en time om dagen og jeg er så træt af at høre på den, så jeg tror at JEG går ud og gøer lidt af ham :-) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Prøvede det af her til morgen (kl. 5 er der mange katte ude vil jeg lige sige - så det kan godt være lidt svært) og det virkede - Zeus gjorde ikke et eneste udfald... jeg prøvede ihærdigt at være vågen og klar hvis der kom en kat. Der kom to katte på turen men jeg kunne åbenbart overbevise ham til at komme med mig uden at hive armen af mig og uden at sige en lyd :hmm:fedt. Håber ikke jeg var heldig men håber at han synes jeg var så fantastisk at det kan gentage sig i eftermiddag.

 

Jeg er slet ikke vant til at skulle være så meget på når jeg går tur, den "gamle" går jo bare fint og der har aldrig været noget hverken med udfald eller at hive i snoren - men med Zeus har jeg da fået kam til mit hår ;-)

Jeg bøvler lige pt. med at få ham til at gå pænt. Han har gået så fint i rigtig lang tid vi øver jo stadigvæk hver dag. Men nu er vejens dame-lab i løbetid så det kan måske godt skyldes det?

Men tak for råd siger jeg også - og tak for oprettelsen af denne tråd Louca ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der tube I taler om, hvad indeholder den, hvad kalder man den, og hvor kan man købe den? Ville gerne prøve med sådan en til Tristan, som skiftevis farer gøende ud efter cyklister og andre (han)hunde eller står helt stille og nægter at gå videre. Jeg bor i Odense, kan man købe tuben i en butik her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Den der tube I taler om, hvad indeholder den, hvad kalder man den, og hvor kan man købe den? Ville gerne prøve med sådan en til Tristan, som skiftevis farer gøende ud efter cyklister og andre (han)hunde eller står helt stille og nægter at gå videre. Jeg bor i Odense, kan man købe tuben i en butik her?

 

De hedder lick treats og kan blandt andet købes her: Tag 3 stk. LICK TREATS - prv alle 3 smagsvarianter

Jeg syntes dog de er dyre og så er det jo noget kunstligt fremstillet noget

Hmm nok ikke noget jeg turde give mine hunde.

 

Man kan jo også købe nogle tomme tuber og så fylde dem med guf

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem Beaglepack har linket til er nogle hundene kun slikker på, og derved ikke får en decideret godbid af - kun smagen. Dem jeg har linket til, er guf/pate som man trykker ud af tuben og lader hunden spise. Der er så hvad man er mest til :-) Vores hunde elsker tubeguf, men interessere sig på ingen måder får dem de kun kan slikke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Lige en opdatering....Tuben er en kæmpe succes hos Boris, der ikke længere laver udfald på gåturene med mindre der kommer en stor gruppe løbere/cyklister af gangen. Tror det er fordi de fysisk fylder for meget i forhold til lille ham:vuf:det er for os alle en stor fornøjelse at gå tur nu, og skulle man glemme tuben en enkelt gang ignorerer den søde dreng dem der kommer forbi, bare det ikke er for mange. Han er enormt opmærksom på os og ser selvfølgelig tuben ryge i lommen inden vi går ud af døren. Vi kører stadig på første tube, så det er ikke meget han får af den glimrende sutteklud. Tænker den er for ham hvad en cigaret er for en ryger, i hvert tilfælde for mig, stærkt vanedannende:sjov:

Og så en konstatering: tuben er ud over al tvivl den bedste investering vi har gjort - hundemæssigt meget længe:klap::banan:en kæmpe stor tak fra mig og Boris til alle jer der er kommet med gode råd, og som har brugt tid til at hjælpe med et stort og forhåbentlig overstået problem:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt med en god Update Louca. Her var det katte harer og andre hunde nu er det ingen af delene mere. Dvs andre hunde bliver lige studeret og man sitter sig ned og kigger men det er helt ok. Han hverken piver eller gøer mere jubiiii ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...