Hop til indhold

Ringsted området - bor du her omkring?


Gæst snevinter
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter

....så kan vi godt bruge lidt hjælp :mrgreen:

 

Der kommer et spændende foredrag d. 5 november med Kurt V. Runefeldt om dæmpende signaler og stress, men vi mangler nogle hunde interesserede publikum'er. Skynd dig at tilmelde dig, eller hvis du absolut ikke kan komme på den dato, så hjælp gerne med at skabe lidt interesse :-D

 

Har du tid eller lyst til at sætte en seddel op i dit lokale område for at skabe lidt interesse for foredraget? Fox kan sende dig den nødvendige information - skriv i denne tråd eller send en PB til Fox.

 

Du kan eventuelt sætte sedlen op ved dit lokale træningssted, købmand, dyrlæge, eller hvor du nu kommer. Eller bare fortælle andre hundeejere om foredraget :-D

 

Jo flere jo bedre :-)

 

 

 

Kurt Verup Runefeldt - Foredrag om dæmpende signaler og stress - 5 november 2008, Ringsted

http://www.hundenstarv.dk/news.php

 

...håber det er ok, fox? :-)

Redigeret af snevinter
Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg vælger hvor jeg vil gå til foredrag, så plejer jeg at google foredragsholderen, men når jeg googler Kurt, så finder jeg intet (udover en dårlig anmeldelse af hans bog og ellers reklame for samme...).

 

Så da jeg ikke rigtig har fundet noget (hverken postivt eller negativt) om manden, har jeg valgt ikke at deltage i hans fordrag :-)

 

Så hvis der er nogen herinde der kan fortælle lidt mere om ham, end hvad der står inde på hundens tarv, så kan det da godt være at jeg vil dukke op :-D Men så længe at jeg ikke kan finde ud af hvad manden står for og hvilke forudsætninger han har for at fortælle mig om hundens dæmpende signaler, så vælger jeg ikke at deltage (og ja, jeg så godt at han har trænet og undervist i politihundeforeningen, men det siger bare ikke så meget om hans holdninger og uddannelse :-))

 

Så fortæl, fortæl :-) Så skal jeg nok fortælle videre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Når jeg vælger hvor jeg vil gå til foredrag, så plejer jeg at google foredragsholderen, men når jeg googler Kurt, så finder jeg intet (udover en dårlig anmeldelse af hans bog og ellers reklame for samme...).

 

Så da jeg ikke rigtig har fundet noget (hverken postivt eller negativt) om manden, har jeg valgt ikke at deltage i hans fordrag :-)

 

Så hvis der er nogen herinde der kan fortælle lidt mere om ham, end hvad der står inde på hundens tarv, så kan det da godt være at jeg vil dukke op :-D Men så længe at jeg ikke kan finde ud af hvad manden står for og hvilke forudsætninger han har for at fortælle mig om hundens dæmpende signaler, så vælger jeg ikke at deltage (og ja, jeg så godt at han har trænet og undervist i politihundeforeningen, men det siger bare ikke så meget om hans holdninger og uddannelse :-))

 

Så fortæl, fortæl :-) Så skal jeg nok fortælle videre :blink:

 

Jeg googlede ham også, og som du fandt jeg ikke meget, men dog et par gode ting. Nu kan jeg ikke huske dem mere, men håber der er andre som måske ved mere :-)

 

Måske du skal sendes afsted så vi kan få en vurdering fra dig :cool::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
kan prøve - men jeg sidder desværre fast hele ugen i Silkeborg (kursus) - og har undervisning fra 9 - 22 - så jeg har næsten ikke noget tid i denne uge. Jeg kan tidligst få fat i hende lørdag - men så kan vi jo håbe, at hun har tiden som jeg ikke har :-)

 

Jeg kan da gøre et forsøg hvis du gerne vil og se om hun har noget i mod at skrive lidt der kan postes herinde. :-) Du kan lige sige til.

 

Håber det går ok med at undvære vovserne :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa..

Jeg har været til foredrag med Kurt, og kan fortælle at der var ingen af de 60 mennesker der var med der gik hjem og var skuffet...

 

Kurt har helt sin egen måde at formidle læring og træning på.

 

Jeg kan selvfølgelig ikke her sidde og skrive alt hvad han snakker om på sådanne et foredrag, så skulle jeg sidde i flere dage.

 

Jeg har bogen Kurt har skrevet, og forstå ikke hvis der findes dårlige anmeldelser af denne.

 

Jeg ved at han har en bog mere på vej, i skrivende stund ved jeg ikke om den er blevet udgivet, i så fald skal jeg have den købt af ham d. 5 til foredraget.

 

 

Jeg ved ikke rigtig hvad det er i søger af viden om Kurt, men hvis der er noget specefikt så skriv.

Jeg er sikker på at jeg kan få kurt til at svare jer......

 

 

Vil bare sige at jeg hverken googlede eller søgte på Kurt da jeg tilmeldte mig hans foredrag sidst, og det var da godt, for så havde jeg nok ikke tilmeldt mig, hvis info om ham er som i siger i cyber...

 

Jeg vil love jer at i ikke vil gå fra hans foredrag og være i tvivl om hvad han kan og står for...

 

Han skal opleves, han skal høres, og han har en viden der går lidt ud over det sædvanelige hvad angår hunde......

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Lonny.

Jamen selvfølgelig må du da spørge om det :blink:

Overordnet tema var DIMMKS

Drifter

instinkter

Miljø

Mimik

Kropssprog

Stress

^^

- dårligt lederskab kan føre til stressede hunde

- hunde skal lære at håndtere akut stress

- kronisk stress kan give uoprettelige hjerneskader

- præstationsstress

- negativ stress

- positiv stress

Så var der en del om grundholdningen

Nemlig de 3 K,er.

7 sekunders reglen.

Hundeførerens adfærd.

Hundens adfærd/signaler

Indlæring- lagring-genkendelse.

Samt meget meget mere.

Der udover kan man selv spørge ind til faktisk alt, og Kurt vil svare.

En ting man skal skrive sig bag øret med kurt er jo.

Han har beskæftiget sig med hunde i mange år på et hvert plan.

Det vil sige han har fået alt sin viden igennem hunden ved at arbejde så meget med dem.

Han har ikke sat sig ned og læst en bog, og så går ud og holder foredrag om andres teorier, nej han holder foredrag om hvad hunden har lært ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig spændende, det kunne da godt være at man skulle melde sig :-)

 

Mit skepsis kommer sig nok lidt af, at jeg træner efter de såkaldte "bløde metoder", og når jeg høre politihund, så tænker jeg absolut ikke "bløde metoder" :blink:

 

Og jeg skal ærligt indrømme at det er en fordom hos mig, da jeg absolut intet aner om hvordan de træner deres hunde :blink:

 

Så bare for at få lært noget nyt, og pillet denne fordom ud af mig, så tror jeg søreme at jeg tilmelder mig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig spændende, det kunne da godt være at man skulle melde sig :-)

 

Mit skepsis kommer sig nok lidt af, at jeg træner efter de såkaldte "bløde metoder", og når jeg høre politihund, så tænker jeg absolut ikke "bløde metoder" :blink:

 

Og jeg skal ærligt indrømme at det er en fordom hos mig, da jeg absolut intet aner om hvordan de træner deres hunde :blink:

 

Så bare for at få lært noget nyt, og pillet denne fordom ud af mig, så tror jeg søreme at jeg tilmelder mig :-D

 

I "gamle" dage da jeg trænede i Politihundeforeningen, brugte man allerede det man kaldte "lystbetonet træning" i modsætning til andre foreninger, hvor man brugte de mere traditionelle metoder.

Man kan ikke få en hund til at arbejde selvstændigt ved tvang, det vidste man også dengang for ca. 25 år siden.

Desværre bor jeg langt væk fra Ringsted, ellers havde jeg også tilmeldt mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...