Gæst Trine&Albert Skrevet Oktober 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Hej. Jeg håber I kan hjælpe med en træner i Lyngby området eller gode råd til træning af vores voksne hyrdehund på 5 år. Problemet er ikke i det daglige men når vi får gæster og særligt børn, så bliver han meget glad, og napper. Vi har en lille pige og ønsker at hun skal kunne løbe rundt og vil gerne have mere styr på hunden inden vores datter begynder at kunne løbe. Han er glad, kærlig men for vild når der er gæster, dvs. Napper hvis de løber, hopper og er ret pågående overfor kvindelige gæster med snus. Han er ikke vant til børn, altså udover vores datter på 1 år som han har accepteret. Jeg har gået til lydighedstræning og han kan det basale. Jeg håber der er nogle teknikker hvor vi kan få mere styr på ham og have gæster hvor alle kan slappe af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Oktober 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2013 Velkommen til Jeg kender ikke nogen decideret i Lyngby, men der er nogle tiltag du kan gå i gang med. Schapendoes er jo en yderst intelligent og hurtigt lærende race, så det er muligt at sætte ind med træning og få et godt resultat, hvis du er 100% konsekvent med det du gør. Først og fremmest skal du tænke i kontrol, kontrol og kontrol. Du skal kunne kontrollere situationerne for at lære vapsen det, du ønsker. Dette betyder at han ikke er med i fri dressur, når der modtages gæster. Hav ham i line eller allerhelst, lær ham (positivt) at opholde sig i et andet rum med en god aktivitet og hent ham ind i line, når gæsterne er kommet i ro og ikke før. Derved bliver situationen en helt anden og han fornemmer, at gæsterne ikke er til ham. Afled ham fra gæsterne ved at give ham noget at gnaske i, stadig i line, og slip ham først når han er totalt afslappet og så er det gæsternes tur! Gæsterne skal ignorere ham og hvis han bliver anmassende, må han i line igen. Stille og roligt, det er ikke en straf, men en sikkerheds-og kontrollerende foranstaltning. Der ville jeg starte. Giver det mening? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine&Albert Besvaret Oktober 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2013 Tak Ninamor, ja det giver god mening, og der mangler kontrol. Vi har prøvet det med et andet rum men hvor han opfattede det som en straf og kæmpede for at komme ud.. Så nu prøver vi med kødben til underholdning og lukker ham ind inden der kommer gæster. Han er jo skøn når vi er her selv, så jeg vil træne de forslag du er kommet med og håber det virker. Kh Trine og Albert (hunden) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Oktober 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2013 Tak Ninamor, ja det giver god mening, og der mangler kontrol. Vi har prøvet det med et andet rum men hvor han opfattede det som en straf og kæmpede for at komme ud.. Så nu prøver vi med kødben til underholdning og lukker ham ind inden der kommer gæster. Han er jo skøn når vi er her selv, så jeg vil træne de forslag du er kommet med og håber det virker. Kh Trine og Albert (hunden) Det er supervigtigt, at han gradvist lærer at sætte pris på at være lukket væk. Træthed er vores ven her Et børnegitter kan nogle gange være en bedre løsning end en lukket dør God træning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts