Hop til indhold

foder


Gæst simba
 Share

Recommended Posts

Hej :-D

Jeg har desværre et stort problem, min hund er meget kræsen og det er ikke meget foder han gider at spise, samtidige har han også problemer med sine anal kirtler :cry:. Han får trukket dem hver 3 måned ca. . Vores dyrlæge anbefalede fibre husk til hunde, den kunne stakkels simba ikke tåle i sin lille mave, han skulle på toilet mange gange på en tur, og drak vand konstant, er der nogle der har et godt råd til noget foder som de har haft succes med ?' Her er mit andet problem, simba gør konstant, når han høre lyde, eks. Hvis folk går ude i opgangen. Hvad skal jeg gøre ved det. Er villig til næsten alt, skal dog siges at jeg er en meget blød mor og er ikke glad for at skælde ham ud og tage hårdt fat i ham. Han er mit et og alt, og han er bestemt mors hund. Håber på nogle gode svar. Tak , hilsen katrine, simbas mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Analkirtlerne kan jeg ikke hjælpe med, da min den ældste også bøvler med dem. Har du overvejet rå ben, så afføringen bliver hård og fast? Ellers kan man få dem fjernet via operation.

 

Mht foder, så er hunde ikke programmeret sådan at de kan finde på at sulte sig ihjel, så hvis der er mad til rådighed, så spiser han nok når han bliver sulten engang. Medmindre der er underliggende sygdom til grund for hans madledes elvfølgelig....

 

Men ellers kan jeg varmt anbefale RC Exigent til småtspisende kræsne hunde. Det er dog fyldt med kalorier, så de skal ikke have meget af gangen.

 

hvis han har mad stående 24/7, så fjern det og tilbyd han det en til to gange om dagen i en kort periode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, med hensyn til gøeriet. Hvis han reagerer på Nej i situationen, så er det jo om at bruge det. Men det gør han garanteret ikke. De fleste gø-hunde kører op når de gør, da det er en selvforstærkende handling for dem. Det gælder om at fåd em "fanget" inden de begynder at gø og få dem belønnet for at have kontakt på dig og være stille.

 

men det skals om sagt være INDEN han begynder, så det er om at være på stikkerne som ejer ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min ældste beagle fik tidligere tømt analkirtler hver måned - det gør vi selv. Men efter han er kommet på kornfri/lav glykæmisk foder har det hjulpet en del og han skal ikke tømmes så tit mere, da afføringen er blevet mere fast.

Så måske du skulle overveje et foder med højere fiber indhold - fiber der er mere naturligt som f.esk. havre, frugt og grønt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...