Hop til indhold

Beagle Pain Syndrome


Gæst LGI
 Share

Recommended Posts

Vi har en dejlig Beagle han (Balder) på bare 6 år. I starten af juli måned fik han besvær med at hoppe op og ned af sofaen, og han havde også smerter. Han lammede på bagbenene og gik meget langsomt, når han blev luftet. Vi konsulterede dyrlægen den 8. juli. Dyrlægen mente, det var noget i nakken/ryggen, da han var meget smertepåvirket ved berøring. Balder blev lagt i narkose og røntgenfotograferet. Billederne viste ikke tegn på, at der var noget galt med rygsøjlen, så Balder fik diagnosen Beagle Pain Syndrome, der er en form for hjernebarkbetændelse. Han blev så sat på en prednisolonkur (Medrol), hvor han de første 16 dage fik 64 mg dagligt. Dosis blev langsomt nedtrappet, og han fik det bedre og bedre, blev igen glad, smertefri og legesyg. Den 3. november var han helt trappet ud, og vi var glade. Men..... allerede den 12. november, var den gal igen. Balder havde igen besvær med at hoppe op i sofaen og lammede på sine bagben. Vi skyndte os at konsultere dyrlægen, og nu er han igen på 8 mg Medrol dagligt.

Jeg kan kun finde en Amerikansk FB-side om lidelsen, og kan forstå, at lidelsen kan vende tilbage. Er der nogle i dette forum, der har erfaring med eller kendskab til Beagle Pain Syndrome? Vh LGI

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg kan nok desværre ikke hjælpe ret meget, men sige at det nogle gange - i følge det jeg ved - kan være et langvarigt forløb, da der ofte kan være flere tilbage fald.

 

Beagle pain syndrome er er form for meningitis og i sær hos beaglen ses en betændelses tilstand i blodårerne. Man giver binyrebark hormoner i høje doser gennem lang tid - hvor der så langsomt trappes ud igen. Det skulle være en form for over reaktion af immunforsvaret som ligger til grund.

 

Det er en rigtig grim sygdom og jeg håber din beagle kommer godt igennem det - men I må påregne at forløbet kan blive langvarigt.

 

Der findes en facebook side som hedder Beagle pain syndrome - prøv at følg med der!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar. Vores dyrlæge har ikke opgivet. Balder er faktisk også allerede symptomfri og har ingen smerter her på andendagen med medicin igen, men det er jo ikke holdbart med prednisolon i længden. Og vi er ansvarlige, og har også tidligere valgt at sige "farvel" til nogle af vores hunde pga andre sygdomme/lidelser. En hund skal ikke lide, og så må vi tage ansvar. Jeg er helt enig. Jeg efterlyste bare andres erfaringer mht helbredelse. Trist at I måtte opgive, at få jeres hund rask.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Som beagle ejer følger jeg jo lidt med hvad der rører sig i beagle verdenen - og jeg har hørt flere positive historier om beagler der er kommet over det. Det er en smertefuld sygdom - men jeg syntes også Balder fortjener en chance, når han netop viser tegn på at det virker!

God bedring med ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...