Hop til indhold

Hund tisser på tæpper


Gæst trinegxd
 Share

Recommended Posts

Gæst trinegxd

Hejsa..

Jeg har en lille 4 kg tæve på 2 år som har en utrolig dårlig vane med at tisse på tæpper.

Jeg har ikke haft tæpper i et års tid fordi hun altid tissede på dem, men nu har jeg så valgt og prøve igen..

Jeg har lige været i Ikea og købe et fint rya tæppe, og jeg har lige opdaget at hun har tisset på det.

Jeg ser hende aldrig gøre det, men hun gør det HELE tiden. Har flere kludetæpper liggende i gang og køkken, og dem tisser hun også på hele tiden. Jeg vasker dem selvfølgelig hver gang..

 

Hun er ude og gå rigtig mange gange og hele tiden ude og tisse, så det kan umuligt være fordi hun er forsømt på det område.

Er der noget man kan gøre for at vænne hende af med det?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dårlig vane, hvis hun kun gør det på tæpper?

 

Jeg ville bare fjerne dem alle så hun ikke får succes med det for fremtiden...

 

Hun gør det kun på tæpperne, så jeg tænker også at det bare er en dårlig vane hun har fået sig.

Men kan man ikke sprøjte tæpperne med sådan noget "gå væk hund" ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun gør det kun på tæpperne, så jeg tænker også at det bare er en dårlig vane hun har fået sig.

Men kan man ikke sprøjte tæpperne med sådan noget "gå væk hund" ?

 

 

Mener at hunde ikke kan lide citrusolie - men husker egentlig ikke hvad det er man anbefaler som gå-væk-hund duft..

 

Vasker du tæpper og gulv i rodalon, så lugten af tis forsvinder?

 

 

Måske nogen andre kan huske hvad det er for en duft de ikke kan lide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener at hunde ikke kan lide citrusolie - men husker egentlig ikke hvad det er man anbefaler som gå-væk-hund duft..

 

Vasker du tæpper og gulv i rodalon, så lugten af tis forsvinder?

 

 

Måske nogen andre kan huske hvad det er for en duft de ikke kan lide...

 

Har kigget lidt på denne fra petworld: http://www.petworld.dk/product/gaa-vaek-hund/wash--get-off.aspx#top

Den tror jeg i hvertfald jeg vil købe og se om det hjælper..

 

Kludetæpperne har jeg bare smidt i vaskemaskinen. Rodalon har jeg ikke brugt.. Men det kunne være jeg skulle gøre det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kigget lidt på denne fra petworld: http://www.petworld.dk/product/gaa-vaek-hund/wash--get-off.aspx#top

Den tror jeg i hvertfald jeg vil købe og se om det hjælper..

 

Kludetæpperne har jeg bare smidt i vaskemaskinen. Rodalon har jeg ikke brugt.. Men det kunne være jeg skulle gøre det?

 

Jeg ville bruge rodalon... (pas på i vaskemaskinen, det skummer noget mere end vaskepulver)

 

Du kan også prøve at fodre hende på tæpperne. Hunde besørger sjældent hvor de spiser og sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bruge rodalon... (pas på i vaskemaskinen, det skummer noget mere end vaskepulver)

 

Du kan også prøve at fodre hende på tæpperne. Hunde besørger sjældent hvor de spiser og sover.

 

Ja, men det er nemlig det der er lidt underligt. Hun snupper noget mad fra hendes madskål og løber hen på tæpperne og spiser det.. Hun elsker tæpperne!

Hun sover på dem og ligger og tygger ben på dem osv osv. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Hm....... Kunne det tænkes at hun er utæt? At det siver ud af hende, når hun ligger og hviler?

 

Når du aldrig ser hende tisse, så er det muligt, at det kun sker når hun sover..

 

At hun tisser hele tiden når I er ude og gå, kunne også tyde på, at det kunne være noget hormonelt..

Hunde der tisser tit kan have sukkersyge, livmoderbetændelse, blærebetændelse eller østrogenmangel. Og sikkert også flere andre ting.

 

Og så er det en dyrlægesag..

 

Er hun forresten steriliseret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...