Gæst bruun88 Skrevet December 2, 2013 Rapporter Share Skrevet December 2, 2013 Hej alle Jeg er ny herinde og helt grøn på hundeområdet! Jeg har længe gerne villet have en mops, da jeg har forelsker mig fuldstændig i racen! Så nu skal det være Jeg har kigget rundt på nettet og fundet mange forskellige kenneler. Jeg synes bare, det er rigtig svært at lure, hvorvidt de er pålidelige eller ej – man hører jo så mange ting om, hvordan hundene kan være syge osv. Jeg har haft noget mailkorrespondance med en dame på Sjælland, som skulle være medlem af DKK. Det er Kennel Perrospequeno. Jeg synes, hun har nogle meget smukke hunde! Er der nogle, der har noget kendskab til denne kennel og vil hjælpe mig med at vurdere, om det er et godt sted? Håber I vil hjælpe, da jeg gerne vil have en sund lille hvalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 2, 2013 Rapporter Share Besvaret December 2, 2013 Aner absolut intet om mops, så håber der kommer nogle kloge hoveder forbi. Men vil blot sige at jeg synes det er SÅ godt at du undersøger en masse inden købet af en potentielt problematisk race:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bruun88 Besvaret December 2, 2013 Rapporter Share Besvaret December 2, 2013 Jeg synes, det er rigtig vigtigt at sætte sig ind i tingene, inden. Det er er jo en stor beslutning Jeg håber også, at der er nogen, der kan komme med nogle gode råd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pluto Besvaret December 17, 2013 Rapporter Share Besvaret December 17, 2013 Hej Bruun Jeg har købt en Mops hvalp som jeg får hjem den 22. dec. Den er købt i Tørring ved Hedensted. Forældrene er ægte Mops, men uden stamtavle, den er chippet, vaccineret og fået ormekur og man får sundhedsbog med. De havde to tilbage da jeg var der sidst i lørdags. Det er en ung familie hvor deres to hunde første gang har fået hvalpe og ikke skal avle mere. Jeg syntes det er en sød ordentlig familie, som jeg mener man trygt kan købe af. Jeg har selv tænkt mig at få en hunde sygeforsikring, man kan jo aldrig vide hvad der sker lige meget hvor man køber. De tager 6000 kr for hvalpene og deres telf. nr. er 60169681 . Du kan se billeder af min Pluto på min side, som også hedder Pluto. Venlig hilsen Agda Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 17, 2013 Rapporter Share Besvaret December 17, 2013 Hej Bruun Jeg har købt en Mops hvalp som jeg får hjem den 22. dec. Den er købt i Tørring ved Hedensted. Forældrene er ægte Mops, men uden stamtavle, den er chippet, vaccineret og fået ormekur og man får sundhedsbog med. De havde to tilbage da jeg var der sidst i lørdags. Det er en ung familie hvor deres to hunde første gang har fået hvalpe og ikke skal avle mere. Jeg syntes det er en sød ordentlig familie, som jeg mener man trygt kan købe af. Jeg har selv tænkt mig at få en hunde sygeforsikring, man kan jo aldrig vide hvad der sker lige meget hvor man køber. De tager 6000 kr for hvalpene og deres telf. nr. er 60169681 . Du kan se billeder af min Pluto på min side, som også hedder Pluto. Venlig hilsen Agda Og hvordan skal man vide noget som helst om sundheden når der ikke er stambog? Har du tjekket at forældrene er tjekkede for arvelige sygdomme? Hvordan er vejrtrækningen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pluto Besvaret December 17, 2013 Rapporter Share Besvaret December 17, 2013 Hej igen, jeg anbefaler du køber en Mops med stamtavle, hvis du ikke har tillid til sælgere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret December 17, 2013 Rapporter Share Besvaret December 17, 2013 Hej igen, jeg anbefaler du køber en Mops med stamtavle, hvis du ikke har tillid til sælgere. Det har nu ikke så meget med tillid til sælger at gøre. Det er mere tillid til de sundhedsresultater, der er på forældrene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 17, 2013 Rapporter Share Besvaret December 17, 2013 Hej igen, jeg anbefaler du køber en Mops med stamtavle, hvis du ikke har tillid til sælgere. Så jeg spørger lige igen, hvad er forældredyrenes status på arvelig sygdomme? Hvad med vejrtrækningen? De problemer forsvinder jo ikke fordi sælger er sød og rar:vedikke: Bruun spørger specifikt efter erfaring med en navngiven kennel, da Bruun vægter sundheden højest. Og den KAN man ikke vide noget om, med mindre der er dokumentation for forældrenes sundhed, tavle eller ej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pluto Besvaret December 17, 2013 Rapporter Share Besvaret December 17, 2013 Hej igen, jeg har undersøgt og fået svar på de ting der er vigtige for mig. Hvis I ønsker større sikkerhed er der Mops hvalpe til salg på Gipote.dk med stamtavle og 2 års garanti, hvor hvalpene koster 12.000kr. Jeg er tilfreds med mit køb, vi er alle forskellige og har forskellige behov. Så jeg ønsker jer forsat god søgning med køb af hvalp. Vh Agda Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimJ Besvaret December 19, 2013 Rapporter Share Besvaret December 19, 2013 Jeg kender ikke rigtig noget til problematikken omkring Mops som race, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at der må være en grund, hvis "racerene" hunde, ikke har en stamtavle? Jeg er måske nok lidt ekstra mistænksom, fordi jeg selv har kvajet mig, da jeg skulle have min første hund, og oplevet hvor galt det kan gå, men jeg kan i hvert fald sige, at jeg ALDRIG igen køber en hund, hvor der ikke kan gøres rede for helbredstilstanden hos de sidste par generationer af stamfædre. Jeg fik rigtig god hjælp, til at screene sælgere da jeg skulle have den hund vi har nu, ved simpelthen at henvende mig til den specialklub der beskæftiger sig med den race jeg var ude efter, så mit råd til TS, er at henvende sig til f.eks. http://www.dkk-mops.dk/ og høre om de kan anbefale nogen. Hvis den nævnte opdrætter er med på listen, er det jo fint, men ellers kan man jo nævne at man har dem i tankerne, og høre hvad reaktionen er... dety er selvfølgelig ikke nødvendigvis den hele og fulde sandhed man får, men det er noget man kan bygge videre på, hvis man selv søger videre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissLøven Besvaret December 19, 2013 Rapporter Share Besvaret December 19, 2013 Jeg kiggede selv på mopsen, inden mit endelige valg endte på löwchen. Det er en jungle, specielt fordi mopsen er en populær race. Og man skal samtidig virkelig passe på hvor man køber, da de har nogle skavanker de døjer med (derfor jeg i sidste ende valgte racen fra). Jeg ville foreslå dig at kigge nærmere på kennel Ahlehoff's. De er medlem af DKK, går på udstillinger og sundhedmæssigt tjekker de deres hunde for flere ting, før de bruger dem i avl. Og en anden meget vigtig ting; Hundene er en del af familien. Det var dem jeg selv kiggede nærmere på og snakkede med, da mopsen stadig var en mulighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mirat Besvaret Oktober 26, 2015 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2015 Hej Agda jeg har også købt en Mops på samme dato og samme by, vores Mops hedder Herman, så mon ikke de i familie med hinanden, har du mulighed for at sende nogle billeder af Pluto. fordi man har stamtavle på sin hund er det ikke ensbetydende med man får en sund og rask hund, jeg tror hunden er ligeglad om den har stamtavle, så længe den er sund og rask og har det godt i den familie som den er havnet i. hvis man vil gå til udstilling med sin hund eller avle på den så er det noget helt andet og forståeligt, men jeg vil skyde på at 80 % bliver familie hunde, så der har stamtavlen ikke den store vægt. MVh Michael Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Oktober 26, 2015 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2015 Hej Agda jeg har også købt en Mops på samme dato og samme by, vores Mops hedder Herman, så mon ikke de i familie med hinanden, har du mulighed for at sende nogle billeder af Pluto. fordi man har stamtavle på sin hund er det ikke ensbetydende med man får en sund og rask hund, jeg tror hunden er ligeglad om den har stamtavle, så længe den er sund og rask og har det godt i den familie som den er havnet i. hvis man vil gå til udstilling med sin hund eller avle på den så er det noget helt andet og forståeligt, men jeg vil skyde på at 80 % bliver familie hunde, så der har stamtavlen ikke den store vægt. MVh Michael Det er meget gammel tråd, du har svaret på. Det er ikke sikkert trådstarter ser dit svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Oktober 26, 2015 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2015 Hej Agda jeg har også købt en Mops på samme dato og samme by, vores Mops hedder Herman, så mon ikke de i familie med hinanden, har du mulighed for at sende nogle billeder af Pluto. fordi man har stamtavle på sin hund er det ikke ensbetydende med man får en sund og rask hund, jeg tror hunden er ligeglad om den har stamtavle, så længe den er sund og rask og har det godt i den familie som den er havnet i. hvis man vil gå til udstilling med sin hund eller avle på den så er det noget helt andet og forståeligt, men jeg vil skyde på at 80 % bliver familie hunde, så der har stamtavlen ikke den store vægt. MVh Michael Som MissMette skriver er dette en gammel tråd, og Agda har siden slettet sin profil, så hun kommer nok ikke på Hunde-Forum mere, og får ikke påmindelser om aktivitet i tråden eller lign. da profilen ikke eksisterer mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Oktober 26, 2015 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2015 Til andre der søger info om mobs - Lise Svejgaard fra http://www.egelunddyreklinik.dk/ opdrætter dem - med sundhed og næse og stambog. Jeg ville starte der - hun har også de sorte som er fantastiske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts