Hop til indhold

lære Hund at give tegn for gæster


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

jeg tror da lige jeg vil lave et indlæg her i stormens raseri, om noget jeg har tænkt over:)

 

vi bor lige pt i lejlighed og thor er vand til lyde og folk der kommer ind og ud af vores dør hele tiden. dette har han været van til lige siden vi fik ham, og det gør så også at han ikke gør når der kommer nogen. vi havde en episode hvor vi fik lavet køkken, og jeg stod ude i badet og kunne lige pludselig høre at der gik nogen rundt i lejligheden. det var heldigvis bare 3 håndværkere som thor glad havde taget imod og budt velkommen. "det er godt nok ikke nogen vagthund du har" fik jeg af kommentar af en af de tre total fremmede mænd da jeg havde fået en badekåbe omkring mig.:klap:

 

nu skal vi så til at flytte i hus som min kæreste har købt. et dejligt lækkert hus med kæmpe grund til. min kæreste sejler i op til 3 måneder af gangen, hvor jeg så skal være alene ude i huset (det ligger ude på landet). det er ikke fordi jeg er utryg ved tanken, men det kunne måske være betryggende hvis thor kunne lære at give tegn på at der kom nogen. jeg ønsker selvfølgelig ikke at han skal være på vagt og være bidsk overfor fremmede. men et lille tegn eller bjæf kunne være dejligt hvis der kom indtrængende imens jeg lå og sov??

han er halvandet år og er blevet mere opmærksom på lyde osv. men han står egentlig bare og glor indtil jeg finder ud af hvad det er (hvilket er FINT, da jeg er floklederen):oops:.

 

han er blanding af: golden, berner sennen, samojede og eurasier og er helt fantastisk med alle væsener.

har også overvejet om jeg kunne låne en af min mors hunde som netop giver tegn til at der kommer nogen, og se om thor kunne lære adfærden af en af dem? (de gør indtil min mor kommer og siger stop). thor gør kun- og stopper igen på kommando.

 

go storm derude! go i får da lige et billede af det nye hus hvor vi glæder os at flytte ud i!4943974.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor set det dejligt ud, tillykke med det! :D

 

Jeg har erfaret at Inca bliver mere vagtsom når vi er i et hus.. Specielt hvis hun kan se ud :-)

 

Vi bor også i lejlighed nu, og er også en virkelig dårlig vagthund xD Men når jeg er hos venner/familie som bor i hus, så kan hun godt gø når der kommer nogen :-) Aner ikke om man kan indlære det, eller hvordan, men jeg ville se tiden an, måske vækkes der noget i ham.. Også når han har noget "territorie" udenfor :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor set det dejligt ud, tillykke med det! :D

 

Jeg har erfaret at Inca bliver mere vagtsom når vi er i et hus.. Specielt hvis hun kan se ud :-)

 

Vi bor også i lejlighed nu, og er også en virkelig dårlig vagthund xD Men når jeg er hos venner/familie som bor i hus, så kan hun godt gø når der kommer nogen :-) Aner ikke om man kan indlære det, eller hvordan, men jeg ville se tiden an, måske vækkes der noget i ham.. Også når han har noget "territorie" udenfor :-)

 

det er skørt! men det giver selvfølgelig mening. tror bare ikke der er noget der rykker i thor. han synes bare det er fedt at der kommer nogen. og sådan skal det også være, han måtte bare gerne give tegn!:D vi håber at det kan ændre sig lidt når vi nu flytter- som du siger. men jeg tvivler:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...