Hop til indhold

Beagle hvalp, gode råd?


LouiVonPoul
 Share

Recommended Posts

Efter 8 år har jeg endelig fået hund :)

 

Max er en beagle på knap 11 måneder, så han er en stor hvalp (22 kg :shock:), men er høj og lang i forhold til racestandarden. Jeg har haft ham i en måneds tid, han er skilsmisse hund og har helt sikkert haft det alt for godt, siden han har den størrelse han har. Han har så tabt 2-3 kg på den måneds tid jeg har haft ham, så det er jeg super glad for.

 

Det var lige et sidespor.

 

Det jeg ville høre om, er om nogen har erfaring med racen som hvalp? Jeg ved kun basisene og det går rigtig godt, efter som det virker som om han ikke har fået sat grænser. Jeg har arbejdet med ældre beagler (6 år og opad), men aldrig en hvalp :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syns også at han er alt for.. tung. Tror han har fået alt for meget mad fra bordet, desværre, der hvor jeg fik ham fra. Hos mig får han kun tørfoder og ekstra lækre bløde godbidder når vi træner/øver nogle svære ting. Han kunne ikke de basale sit, dæk osv, så det har været udfordrende, men samtidigt interessant og sjovt at se ham udvikle sig.

Jeg snakkede med dyrlægen den anden dag og hun sagde, at hvis han taber sig 3-4 kg, så har en fin størrelse. Synes det er meget, eftersom de jeg har passet har vejet omkring de 15 kg.

 

Jamen jeg er faktisk åben for alle tips og tricks omkring Beagler. Såsom hvilke ting der ville være en god ide at fokusere på.

 

Her er der to billeder (Det er godt nok svært at få ham til at sidde eller stå stille, så har pt kun den her i god kvalitet):

 

Max.jpg

GetAttachment.aspx.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Hej igen :) Beklager at jeg først for skrevet noget nu. En nær ven gik bort i juledagene, så har ikke haft overskud til at komme herind før nu.

 

Min Max er stædig som bare pokker, men jeg holder ved mine regler. Eftersom han er en "genbrugshund" har han fået en anden opdragelse. Tror ikke rigtig han har fået sat grænser, men vi arbejder på det og der sker små fremskridt hver dag :)

Jeg er overlykkelig for ham og han har været en trøst den sidste måneds tid.

 

Han har forresten tabt sig og ser meget sundere ud :)

 

foto.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Nåhh hvor er han kær - tillykke med ham.

Måske du skulle se efter noget hundetræning nu her til forår ? ;-) det er sjovt, synes jeg - og så får man et fantastik bånd hund og menneske imellem.

Jeg har ikke forstand på beagler - men hold da op han er sød :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...