Gæst Maja og Bella Skrevet Januar 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2014 Hej alle sammen. Håber der er nogle herinde med gode råd og erfaringer med en hund med diskusprolaps.. Sagen er, at min Bella i feb. 2013 fik konstateret en diskusprolaps i lænden. Hun var lige blevet 3 år. Dengang vurderede de i Aarhus, at hun skulle behandles med ro og smertestillende. Det er gået rigtig fint med hende. Hun har været til kiropraktor, massør og svømning. Hun har haft nogle enkelte perioder med ømhed, hvor vi givet hende ro og lidt smertestillende (efter dyrlægens råd). Nu er sådan så den, at vi en dag i december kunne se hun havde lidt øm ryg. Vi gav hende ro og smertestillende. Hun var neurologisk intakt og kunne gå samt tisse selv. Men 2 aftener senere bliver hun mere og mere slinger og hun har mere ondt. Vi kontaktede dyrlægevagten og han gav binyrebark samt smertestillende. Vi skulle så se om det var blevet bedre den næste morgen. Det var det desværre ikke! Hun kunne nu slet ikke støtte eller gå. Forfærdeligt at se ens lille skat sådan. Afsted til dyrlægen igen og så blev vi henvist til Aarhus. I Aarhus sagde de, at det var gode tegn at hun kunne tisse selv og hun havde dyb smertesans (en test de laver). Hun blev CT-skannet og det viste en ny diskusprolaps. Hun blev opereret akut og det viste en stor diskus samt sammenfald ml L1-2. Operationen forløb planmæssigt!! Hun forblev indlagt i ca. en uge, hvor hun fik fys. og kom i waterwalker.. Hun er nu hjemme igen med ro og genoptræning. Nu er mit spørgsmål.. Er der nogle, der har erfaringer med dette.. Hvordan holdte i jeres hund i ro, i bur eller hvordan? Hvordan genoptrænede i den? Har I brugt akupunktur, kiropraktor, waterwalker eller andet? Og med god effekt? Hvad har I evt brugt af tilskudsprodukter? Jeg har købt en back on track rygbælte til hende.. Nogle de har gode erfaringer med dette? Hvordan har jeres hunde det nu? Ja det blev et lidt langt indlæg.. På forhånd tak fordi I læste det, og evt svarer;-) Mvh Maja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 4, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2014 Min venindes nok 7 årige hanhund fik forrige år en diskusprolaps og blev straks opereret. Desværre fik han en blodansamling og blev 2 dage efter igen opereret for at fjerne denne. Han manglede stadig forbindelse til bagben og 2 dage efter igen en operation for at fjerne noget knoglestykke. Så fik han behandling med strømimpulser for at vække nerver til live igen,ca. hver anden dag og efterfølgende waterbehandling + massage flere gange ugenligt. Han blev opereret på Karlslunde og de havde en optræningspakke for disse hunde. Hendes mand er pensionist så han kunne køre de 3 gange ugenligt i hverdagen med hunden. Han fik jo kun lette ture udenfor haven og er nu da smertefri, men ikke sådan stabil, så han f.eks,.ses løbe. Du burde kunne bede om en samtale med den behandlende dyrlæge og her få svar på alle dine spørgsmål. For disse operationer er jo temmelig dyre, mener min veninde var på over 50.000 kr for alt, incl. efterfølgende optræning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts