Hop til indhold

Godt råd om foder...


Gæst Charlotte Isager
 Share

Recommended Posts

Gæst Charlotte Isager

Hej, jeg har en Australian shepherd på 14 mdr hun er en aktiv hund, som lige nu får Kingsmoore med havfisk, men er ikke så vild med det, hun har heller ikke taget på de sidste 5 mdr. Har nogen et godt råd om et andet foder, jeg har ikke rigtig mod på at barf-fodre, så et godt tørfoder søges. Mvh Charlotte

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil du gerne blive i de kornfri? Hvad med Kingsmoor Sport? Ellers har jeg god erfaring med Orijen, Acana og Taste og The Wild, men særligt de første 2 jeg nævner, har mange hunde problemer med. Uanset hvad, så husk at skifte langsomt til nyt foder. Og så skulle du måske overveje et foder der ikke primært indeholder fisk, når nu hun ikke er så vild med den variant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Isager

Jeg syns at det er svært at gennemskue, også om det skal være kornfrit eller ej, mange meninger og holdninger, men ja jeg tror at jeg vil blive i de de kornfrie :-) og fik så at vide at netop arcana og oriien skulle være gode da de indeholder særlig meget kød. Ved du hvilke problemer det er de kan give? ellers prøver jeg da bare Taste of the wild, med noget kød i, istedet for fisk! for det tror jeg at du har ret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Taste of the wild er mit forslag - i sær den med lam er et hit her i huset og spises med glæde. Varianten er meget enkelt sat sammen - da mange hunde ikke kan have for meget grønt i maven, da det kan ligge og gære - men det gælder også hvis det er korn/ris mv. der er i foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syns at det er svært at gennemskue, også om det skal være kornfrit eller ej, mange meninger og holdninger, men ja jeg tror at jeg vil blive i de de kornfrie :-) og fik så at vide at netop arcana og oriien skulle være gode da de indeholder særlig meget kød. Ved du hvilke problemer det er de kan give? ellers prøver jeg da bare Taste of the wild, med noget kød i, istedet for fisk! for det tror jeg at du har ret i.

 

Mange hunde får diarre af Orijen og Acana, men hos min hund fungerer det som sagt perfekt! Fordelen ved fx den almindelige Adult er, at der er ca. 3900 kcal pr. kg, hvilket er kende mere end standardfoder (mener Kingsmoor ligger på ca. 3700).

 

Hvis du hopper på TOTW er der jo både med and, bison og lam, og de er tit på tilbud i Maxi Zoo. Ellers er det ret billigt at købe i Tyskland, fx på zooplus.de :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...