Hop til indhold

Alice's allergi igen


Gæst beagle-lover
 Share

Recommended Posts

Gæst beagle-lover

Så skal Alice igen til dyrlæge grundet hendes allergi.

 

Vi fandt jo ført ud af, at hun er allergisk overfor fjerkræ bla.a. kylling og dernæst fandt vi ud af, at hun heller ikke kan tåle leverhapser (de færdige man kan få hos dyrehandlere).

Så gik vi over på foder fra Hills - Z/D. Allergi foder og det fungere hun godt på og hun kan li' det. Hun er ellers meget kræsen.

Men hun er igen begyndt at klø sine øre meget og der er størket blod i det ene af dem af alt kløeriet :(

Så vi har fået en tid på onsdag kl. 18 til podning af ørene og blodprøve så vi kan få yderligere vished om hvad hun er allergisk over for.

Inden blodprøven skal hun være fastene i 6 timer.

 

Håber virkelig dyrlægen finder ud af noget for hun er meget plaget lige for tiden :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal Alice igen til dyrlæge grundet hendes allergi.

 

Vi fandt jo ført ud af, at hun er allergisk overfor fjerkræ bla.a. kylling og dernæst fandt vi ud af, at hun heller ikke kan tåle leverhapser (de færdige man kan få hos dyrehandlere).

Så gik vi over på foder fra Hills - Z/D. Allergi foder og det fungere hun godt på og hun kan li' det. Hun er ellers meget kræsen.

Men hun er igen begyndt at klø sine øre meget og der er størket blod i det ene af dem af alt kløeriet :(

Så vi har fået en tid på onsdag kl. 18 til podning af ørene og blodprøve så vi kan få yderligere vished om hvad hun er allergik over for.

Inden blodprøven skal hun være fastene i 6 timer.

 

Håber virkelig dyrlægen finder ud af noget for hun er meget plaget lige for tiden :(

 

Jeg føler med jer.... :ae:

 

Nu ved jeg ikke hvilken dyrlæge du bruger, men der er en kvindelig dyrlæge på KVL (eller hvad det nu hedder i dag), der får utroligt mange gode anmeldelser, når andre dyrlæger må melde pas.

 

En bekendt af mig stod med en hund, der testede negativ i blodprøverne gang på gang og til sidst meldte eksperten tabt - hunden var på Prednisolon og senere forsøgt på Atopica udover det blev hunden barfe og alle former for støttebehandlinger var i top.

De tog ind på KVL og ved en priktest fandt de omsider ud af hvad hunden ikke kunne tåle og behandling igangsat. Desværre svarer hunden ikke rigtig godt på behandlingen, men hun var/er også ekstremt hårdt ramt.

 

Vi krydser ihvertfald fingre og poter for jer.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Jeg bruger Kastrup Dyreklinik ved Lars Gress.

 

Det er første gang hun får lavet en blodprøve og en podning.

Det med fjerkræ og leverhapser har vi selv fundet frem til.

 

Jeg håber virkelig at blodprøven giver os syn for sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Æv hvor æregeligt :ae:

 

Kan du ikke lige give Alice en kæmpe krammer fra mig?

 

Det må være noget rigtig rigtig træls noget at stå med :ae:

 

Melder du lige tilbage med hvad dyrelægen har at sige til det?

 

Selvfølgelig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Så er vi hjemme igen.

 

Alice har ingen tegn - hverken ydre eller indre - på allergi udover kløe.

For at udelukke foderallergi kører hun nu rent på Hills z/d i 6-12 uger. Hun må ikke få andet. Dette skal så også bruges som godbidder.

 

Diagnose: Ørebetændelse i venstre øre. Behandles med øredråber.

Kraftig fældning - gennembørstes mindst 1 gang hver 14. dag

Skal tabe 0,5 - 1 kg. Må max få 145 g foder om dagen, inkl. det løse

 

 

Så jeg er meget lettet :-D indtil videre ;-) og så ser vi hvad der sker når de 6-12 uger er gået

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal Alice igen til dyrlæge grundet hendes allergi.

 

Vi fandt jo ført ud af, at hun er allergisk overfor fjerkræ bla.a. kylling og dernæst fandt vi ud af, at hun heller ikke kan tåle leverhapser (de færdige man kan få hos dyrehandlere).

Så gik vi over på foder fra Hills - Z/D. Allergi foder og det fungere hun godt på og hun kan li' det. Hun er ellers meget kræsen.

Men hun er igen begyndt at klø sine øre meget og der er størket blod i det ene af dem af alt kløeriet :(

Så vi har fået en tid på onsdag kl. 18 til podning af ørene og blodprøve så vi kan få yderligere vished om hvad hun er allergisk over for.

Inden blodprøven skal hun være fastene i 6 timer.

 

Håber virkelig dyrlægen finder ud af noget for hun er meget plaget lige for tiden :(

 

 

Åh nej...

Har selv en hund der har allergi, føj for en tur vi har været igennem.

min hunds poter og mund kløede og hendes øre var helt forfærtelige... hun rystede på hovedet og kløede til der næsten kom blod.

Nu er det forhåbenligt slut, vi har fået en øreskølning på hende her for 3 uger siden og nu ser alt godt ud.

Vi vil altid skulle dryppe hendes øre en gang om ugen og vaske mund, poter og øre i noget speciel shampoo en gang om ugen.

Hvad gør man dog ikke for de stakkels dyr.

Ud over det får hun også specific allergi foder til 750 kr om måneden.

 

Håber i får gode resultater hos dyrlægen...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst evapjuske

Hej - synd for Jer med Alice - vi har selv en hund som er meget allergisk og fik i sin tid lavet en priktest, bl.a. overfor støvmider - dette er han blevet vaccineret for (dyrt, men effektivt). Men derudover er der flere andre græssorter o.s.v. Han har døjet meget med ørebetændelse p.g.a. af sin allergi, men siden vi sidste år begyndte på Atopica 50 mg hver anden dag (igen en dyr fornøjelse) er vi kommet ørebetændelsen til livs. Han fælder også kun det halve af, hvad han gjorde før og klør sig ikke mere. Så det har været en rigtig god investering. Held og lykke med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice har fået tid hos dyrlægen på onsdag kl. 17:30.

Indtil da skal vi rense såret/udslettet eller what ever?? med brintoverilte 3% og efterfølgendesmøre det med enten Aloe Vera creme eller kopatte-salve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Øv.... Har du en mistanke om hvad det kan være, som har givet hende udslætet?

 

God bedring til Alice :ae: :ae:

 

Nej, for det er ikke flere udslæt men "bare" et enkelt udslæt på str. med en 1-krone. Hun er ligesom blevet lidt tyndpelset og tørhudet / sår-agtig og så er det selvfølgelig rødt og det klør :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Da jeg skulle rense området i går aftes med klorhexodin og smurte det med Aloe Vera creme, så jeg at området var blevet størrere :(

Æv hvor er det bare noget møg, men godt at hun skal til dyrlægen i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Ja men hotspot er væskende og det her er helt tørt.

 

Beskrev det for dyrlægen og nævnte også hotspot for ham, men han sagde at det lød som om det så forkert ud fordi Alice's udslæt er tørt og hotspot er væskende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Allergihunde kan godt udvikle flere allergier hen ad vejen og her tænker jeg specifikt på nikkel i halsbåndet og hundeskiltet; måske det var en mulighed?

 

Hvis hun klør i det, så vil det jo næsten altid blive større :(

 

Og vinteren er generelt skidt for allergihunde - det bliver fugtigere i vejret=småinfektioner bliver lige pludselig et kæmpe problem.

 

God bedring til hende - allergi er ikke sjovt at slås med.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Det er foran på halsen der hvor halsbåndet sidder.

 

Som du/I kan se i min signatur så er halsbåndet af stof og generelt sidder det ret løst på hende. Hun bruger heller ikke halsbånd døgnets 24 timer så halsen får da noget luft

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...