Hop til indhold

Trækker og gør


Gæst mikkel1410
 Share

Recommended Posts

Gæst mikkel1410

Hej vi har en bullmastiff som nu er 10 måneder, vi er rigtig glad for ham, der er bare det problem at han er ALT for beskyttende.

 

Vi har en gang, hvor han sover i, og når nogen går forbi uden for, stormer han op og gør.

 

Det samme når vi er ude og gå tur, hvis der er nogen der går tæt på os, bliver han sur, han prøver på at komme der hen, imens han gør helt vildt.

 

Bare lige for at slå fast, så mener han det ikke ondt, hvis vi lader ham komme der hen, vil han bare snakke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mikkel1410

Afstanden er lidt lige gyldigt.

 

Han bliver meget (sur), han gør ihvertfald helt vildt, og trækker virkelig meget.

 

Hvis vi vælger at gå hen til dem, stopper han med at gø, og vil bare lege.

 

Og vi bliver desværre nød til at holde ham i snor, ellers farer han afsted efter dem han ser, og når han nu vejer 62kg er han noget af en basse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mikkel1410

Træning har vi ikke været til, dog har vi tilbragt en del tid i dvs, hundeskove, og gået en masse ture igennem byen, for at vende ham til at færdes med andre folk.

 

Vi har tideligere haft en bulmastiff, og 3 schæfere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok... de der hundeskove og manglende træning tror jeg forklarer (en del af) jeres nuværende problemer på gåturene.

Har I god tillid til jeres opdrætter og er det et erfarent hundemenneske, så synes jeg I skal se at få snakket situationen igennem med vedkommende og få nogle "nu og her" råd. Og så skal I se at finde et sted at gå til træning, et sted med forståelse for jeres niveau, behov og race. I skal ud og arbejde helt konkret med at kunne være i nærheden af andre hunde uden det udmunder i nogen form for kontakt og det vil klart være en fordel at I har en instruktør til at se hundens og jeres reaktioner, sådan at der kan korrigeres rigtigt på det rigtige tidspunkt.

 

Hvor i landet bor I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Afstanden er lidt lige gyldigt.

 

Han bliver meget (sur), han gør ihvertfald helt vildt, og trækker virkelig meget.

 

Hvis vi vælger at gå hen til dem, stopper han med at gø, og vil bare lege.

 

Og vi bliver desværre nød til at holde ham i snor, ellers farer han afsted efter dem han ser, og når han nu vejer 62kg er han noget af en basse.

Men det er mennesker han gør det ved ikke? Og ikke folk med hunde, eller er det begge dele?

 

Umiddelbart er det eneste der passer med begge udsagn at han er frustreret over ikke at kunne komme der over og derfor skælder ud. Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til en træner der bruges positive trænings metoder for at få øjne på hvad der sker

Alternativ optag ham på video, så kan vi måske bedre komme med råd

 

Generelt er råd over nettet bare lidt farlige til sådanne problemer fordi vi ikke kan se hunden og ej heller Hvordan i håndterer det..

 

Noget der bestemt ikke skader, er dog at du tager lækre godbidder som for eksempel pølse stykker med på hver eneste tur og hver eneste gang i ser en person så stopper du pølser i ham helt indtil i er forbi. Du skal være så godt ihærdig med afledningen at han slet ikke begynder at gø.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ( lidt ) samme problem med Ollie - og fik det råd at jeg skulle negliere ham totalt - kort sagt skulle han ikke have noget som helst ud af det , så når Ollie starter sit c:hjerte:irkus - hopper/ danser springer og GØER ! står jeg stille og venter til han er HELT stille før vi igen går fremad - nogen gange er det så kun 1 eller 2 m. frem så starter han forfra og så sker der det samme en gang til , nemlig at vi igen står stille , nogen gange skal der adskillige " ture " til før det går op for ham at hans opførsel er uønsket , men jeg forventer at vi på et tidspunkt kommer så langt at hver tur efterhånden bliver til at holde ud, fremgangsmåden er lidt svær at beskrive men håber at det giver mening for TS ?

Redigeret af anne-lise hansen
fejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...