Hop til indhold

Hvilket højenergi foder?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne prøve at sætte Kato på et højenergi foder, da hans mave ikke er så sart mere og han stadig trænger til at tage et par kg på.

 

Indtil videre har jeg læst lidt om Royal Canin 4800, Eukanuba working and endurance og Kingsmoor sport. Er det noget i kan anbefale, eller er der andet foder i synes er godt til tynde hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Kingsmoor Sport i jagt- og konkurrencesæsonen, og det fungerer rigtig godt for os. Jeg har ellers problemer med at Gizmo nemt taber sig og så er han kræsen... Men Kingsmoor glider snildt ned :blink:

 

Derudover har jeg gode erfaringer med at give Tikki Duo olie i foderet, det er fiskeolie tilsat fårefedt, så det er godt til hunde som trænger til lidt ekstra sul på kroppen, eller som "kører meget fedt af" under aktivitet :blink:

http://klikkerklogshop.com/tikki-duo-olie-1l.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ok Hopsa, fair nok :mrgreen:

 

Ku' ikke lade være :)

 

Med de hunde jeg har anbefalet at bruge 4800 fordi de ikke har kunne holde vægten på andet, er der vel gået en 10-14 dages tid og så melder folk tilbage at nu sker der noget.

Min hanhund på 90 kilo skal have 2 til 2½ liter standard foder, på 4800 kan han nemt nøjes med 1½ liter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ku' ikke lade være :)

 

Med de hunde jeg har anbefalet at bruge 4800 fordi de ikke har kunne holde vægten på andet, er der vel gået en 10-14 dages tid og så melder folk tilbage at nu sker der noget.

Min hanhund på 90 kilo skal have 2 til 2½ liter standard foder, på 4800 kan han nemt nøjes med 1½ liter.

 

Dejligt at de også kan nøjes med at spise mindre. Katos appetit svinger meget. Nogle dage spiser han næsten ingenting og andre dage kan han blive ved med at spise. Det er næsten på de dage problemet er størst, for pga. hans vægt så har jeg indimellem været fristet til at lade ham spise alt det han havde lyst til, hvilket så har resulteret i at han har kastet op. Derfor er jeg blevet mere forsigtig mht. mængderne han får, men samtidig skulle hans vægt jo gerne stige.... Så jeg synes det er svært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...