Hop til indhold

Bud på hvad det kan være?


Sammy
 Share

Recommended Posts

dims_zpsa1f81f4a.jpg

 

Nogen der har en ide om hvad dette kan være? Den ligner på billedet at den er placeret ovenpå tåen, men den er midt mellem tæerne - jeg har trukket lidt op i huden for bedre at kunne få et billede af den).

 

Jeg opdagede den forleden (mandag vist) mellem Enzos to tæer. Han havde været ude at bade på en stenfyldt strand, så tænkte at han havde skåret sig og der var kommet en inflammatorisk reaktion. Men nu er jeg ikke så sikker længere.

 

Den er ikke øm, når jeg rører ved den. Det klør heller ikke. Han er egentlig kun interesseret i den, når jeg putter lidt creme på den eller vasker den. Poten er ikke ellers hævet eller varm (det troede jeg den var første dag og har derfor badet foden i sæbespåner og smurt den med noget salve jeg har liggende).

Link til indlæg
Del på andre sites

LuckyLuna foreslog også furunkolose. Men burde han så ikke være meget/mere generet af den? Den hverken klør eller virker til at genere på nogen måde. Den virker heller ikke øm? Han har ellers ingen sår, kløe eller andre knopper.

 

Har ikke lige fået taget et billedet i dag, men den ser mindre ud i dag. Og lidt mere erm... tør...

 

Kan du huske hvilken salve I fik, Bustertrold?

Link til indlæg
Del på andre sites

Buster slikkede sig ret meget, det var sådan jeg opdagede den - og så kunne jeg presse lidt betændelse ud af den. Han virkede mere irriteret, men ikke decideret øm, kun når jeg (forståeligt nok) trykkede på den. Kan ikke huske salven, det er flere år siden, men hvis den er blevet mindre og virker mere tør, så tyder den på at den er ved at gå i sig selv. Jeg ville holde øje og ikke gøre mere nu, men give dr. dyr et kald, hvis den vokser frem igen eller han på anden måde virker generet af den.

 

Link til artikel, med billeder, om furunkolose.

 

http://www.dyrlaegeboysen.dk/01_kliniknyt/nyhedsbrevdyrlaeger/Nyhedsbrev%20dyrlaege%2005.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...