Hop til indhold

Boris fælder sindssygt meget.....


Louca
 Share

Recommended Posts

Så blev det fælde sæson igen....har støvsuget 1/2 hund op hver eneste dag denne uge - sådan er det bare. Tænker hvad gør I andre for at minimere løse hår indendørs??? Har en furminator der virkelig tager ved, men bruger den kun en gang om ugen, og har læst at andre hunde får lidt kedelig pels af den. Men hvad bruger I ellers og må man i det hele taget frisere vapsen dagligt???

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu svarer jeg ud fra min erfaring med beaglen.

Mine 3 har vidt forskellig pels - og jeg syntes ikke jeg oplever ekstra fæld undtagen på Oscar - som har en MEGET kraftig lidt langhåret pels af en beagle at være. Oscar bliver børstet hver anden dag med furminator (medium) og furminator striglen - som er ekstremt god.

De to andre bliver efter behov - men 1 gang i ugen får de en tur af striglen.

 

Du skal ligge mærke til om Boris hud er tør - om der følger skæl med - så behøver han måske lidt ekstra olie.

Mine får i øjeblikket 1 kæmpenatlysolie kapsel - en almindelig beregnet på mennesker.

Der sker intet ved at frisere dem dagligt - det stimulere også blodgennemstrømningen i huden. Alternativ kan man bruge en tæt loppekam - den tager både skidt og underuld - og lopper hvis det er :lol: - den bruger jeg ofte på mine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Fik børstet begge mine hunde uden for i dag, de fælder helt vildt lige nu. Tænker om det kan være det lune vejr? Mine smider al underuld lige nu. Bruger også furminator hold da op indkørslen lignende bare en hår-mark :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...