Hop til indhold

Tisser af glæde?


Angantyra
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg skriver fordi jeg har et spørgsmål til min foxterrier/ruhårede gravhund Jason.

 

jason er snart 11 måneder og han er en dejlig hund. Vi fik ham da han var 2 måneder og han har altid været glad for A L T og AL L E.

 

MEN han har det med at tisse når han bliver glad, bare et par dråber, det er om end det er hjemme hos os når vi kommer hjem eller hjemme hos mine forældre eller hvis han kommer ind til nogen han kender. Han skammer sig og krymper sig og prøver at slikke det væk hver gang, fordi han jo ved han ikke må tisse indenfor men vi har aldrig skældt ham ud for det og slet ikke i den sammenhæng. Han kan komme direkte fra en tissetur men det ændrer ikke på at han "tisser i bukserne". Ud over dette har han haft 0 uheld siden han var omkring 10 måneder gammel, så vi forstår det ikke.

 

er der nogen der har et råd eller noget vejledning til dette?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil tro, at han vokser fra det ret hurtigt, men det hjælper selvfølgelig ikke lige her og nu.

 

Når han kommer med til familie og venner, kan de så ikke komme ud og hilse på ham udendørs for derefter at gå indenfor? Så burde den første gensynsglæde være overstået og han slipper for uheld indendørs.

 

Og når I kommer hjem til ham, kan I så nærmest ignorere ham indtil I lynhurtigt kan hægte snor på ham og tage ham udenfor, så han ikke når at blive opkørt? I skal huske ikke at gøre noget stort nummer ud af at I kommer hjem - så kan I til gengæld gøre et stort nummer ud af det, når han tisser udenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund på godt 4 år glædestisser stadig når vi kommer hjem, når han kommer hjem til bedsterne, når vi er ved bedsterne og de får gæster..... Altid. Vi troede engang at han ville vokse fra det, men det gør han ikke.

Vi har dog valgt at hjælpe ham til ikke at glædestisse (han bliver også flov) ved at ignorere ham, lukke ham ud, give ham godbider eller lignende. I en lang periode fik han en tyggepind (de tynde snoede oksehuder) hver gang han blev for opkørt. Det minut eller to han bruger på at spise den (slughals :engel:) hjælper ham til at få kontrollen igen :-)

 

Med det sagt vokser de fleste hunde fra det igen. Glæd dig imidlertid over at du har en dejlig glad og følsom hund som eeeeeeelsker mennesker og som bliver så glad at han nærmest ikke kan være i hans egen krop ;-)

 

Tilføjelse: Når vi får gæster, uanset at de kommer her ugenligt, råber vi "Ikke hils på ham!!! Han TISSER!!!" Mennesker der ikke dagligt bor med sådan en hund glemmer det nemlig hurtigt, uanset at de utallige gange har fået våde strømper og bukser:vedikke:

Redigeret af Kirsten90
Glemsomhed
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...