Hop til indhold

Tibetansk spaniel


Lenschow
 Share

Recommended Posts

er der nogle herinde med den race, der vil fortælle lidt om den?

Hvordan er dens personlighed? Hvordan er den at træne med?

Hvad med pelsen?

Hvad med sundheden?

 

Skyd løs - jeg er meget nysgerrig efter at vide mere, da jeg overvejer en mindre hunderace og synes det jeg kan læse om denne lyder som en herlig lille hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en tibetansk spaniel :) Han er lige blevet et år, og vi har haft ham siden april i år. Han er verdens dejligste hund :D Han er simpelthen vidunderlig. Han er evigt glad, og utrolig nysgerrig og social. Han er med i alt hvad vi foretager os, og elsker at være midtpunkt. Han elsker at putte og hygge på sofaen. Han mener vidst selv at alle elsker ham..

Han er også meget intelligent og selvstændig. Han er bestemt ikke en "pleaser" hund. Hvis ikke tibber kan se nogen grund til at gøre hvad du siger, så kræver det sin mand. Han ved hvad han vil og ikke vil, men med den rette bestikkelse er han fx rigtig god til tricks og lydighedstræning :) Og han er lydig overfor den han knytter sig mest til.. (det er i hvert fald min erfaring)

 

Af sind er tibber vidst generelt meget selvstændige, og de egner sig både til det aktive liv og et stille lejlighedsliv. De skulle være gode til at tilpasse sig.

 

Min søster har også en Tibbe. Han har fra dag 1 været ekstremt selvstændig, og ikke helt så social som min Simba, og kan finde på at ligge hele dagen i soveværelset i mens de er i stuen. Hendes Tibbe siger aldrig et bjæf, mens min Tibbe er noget mere larmende.

 

Pelsen kræver lidt pleje. Børster min vuf et par gange om ugen for at undgå knuder, og som med andre lidt langhårede hunde så får han filtret sig ind i mange spændende ting på lufteturene.

 

Mht sundhed har jeg kun hørt gode ting. Det var en af grundene til vi valgte den race.

 

Kan varmt anbefale en Tibbe, hvis man ønsker sig en selvstændig og munter lille hund :)

Redigeret af Monty86
Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt med Hugo :-( jeg har kendt to tibber og synes de er skønne! Meget stabile og sunde i hovedet, men også meget selvstændige - nærmest katteagtige. Den ene ejer var så misundelig på, at min hund gad kæle osv - til gengæld er din hund nok bedre til at være alene, prøvede jeg at trøste. Næ, sagde han så, hun vil helst, at alle er hjemme, vi må bare helst ikke være i samme rum :lol: - ej, hun var måske også lidt ekstra særlig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...