Hop til indhold

Trækhund


Falk
 Share

Recommended Posts

Jeg går med overvejelser om at køre vogn med min hund. Jeg har lige nu en japansk spids han på 10,4kg på 1år og 4mdr. Jeg vil gerne have en voksen hund mere og jeg går i tankerne om hvid schæfer, eurasier, samojede og dansk spids.

Tror i at de sammen kan trække mig, 70kg på en björkis eller sacco vogn?

Er det muligt at få en sele til en så lille hund og vil forskellen på hundene være et problem eller en fordel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig set nogen trække med en japansk spids. Det kommer til at blive den større hund der trækker hele læsset, og med en type vogn hvor du ikke selv kan sparke med (hvis google har ret), kan I ikke komme op i ordentlig fart.

 

Med en enkelt hund kan du til gengæld køre kickbike, eller foran cykel (velo). Men du er nødt til at have fat i en hund, der har lyst til at trække. Af de 4 racer du nævner er samojeden klart det bedste bud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Størrelsesforskellen har ingen betydning :) Hvis du får den lille spids trænet fornuftigt op, skal han nok ligge kræfterne i.

 

Du kan starte træningen på cykel, for at se om din japanske spids synes det er sjovt (men mon ikke), og for at du kan hjælpe til ved at cykle - det er vigtigt de ikke trækker for meget - samt lære de basale kommandoer som stop, højre, venstre, udenom.

 

Husk en elastisk line så de ikke får et hårdt ryk ved start, og en ordentlig sele der går mellem forbenene, når der skal vægt på.

 

 

Jeg har 2 hanner og de kan trække mig eller manden (han vejer omkring 80kg) på en 12 kilos vogn. Vi hjælper selvfølgelig op af bakker osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...