Hop til indhold

Nu gav jeg mig vedr. mad,????????


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Nu gav jeg mig,:roll: Bella ville stadig ikke spise og jeg syntes ikke hun gad hverken træne eller høre efter,var meget sløv,(var billig til salg) så noget skulle prøves, så en gang kallun råfoder blev jeg anbefalet at prøve,JA det faldt i god jord, det kunne spises nu i to dage, men hun fik tynd mave, jeg er ikke meget for at gå over til rå foder, nogen der har et godt mærke i tørfoder i kan anbefale,vi skulle prøve:?:

Bella er nu 9 md. hun er begyndt ikke kunne tåle at se en pude så humper hun helt vildt på den,eller hiver hun hendes madras op af kurven og bruger den, HVAD gør jeg ?? ,,

__________________

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gav jeg mig,:roll: Bella ville stadig ikke spise og jeg syntes ikke hun gad hverken træne eller høre efter,var meget sløv,(var billig til salg) så noget skulle prøves, så en gang kallun råfoder blev jeg anbefalet at prøve,JA det faldt i god jord, det kunne spises nu i to dage, men hun fik tynd mave, jeg er ikke meget for at gå over til rå foder, nogen der har et godt mærke i tørfoder i kan anbefale,vi skulle prøve:?:

Bella er nu 9 md. hun er begyndt ikke kunne tåle at se en pude så humper hun helt vildt på den,eller hiver hun hendes madras op af kurven og bruger den, HVAD gør jeg ?? ,,

__________________

 

Hvad har du prøvet af mærker? Jeg har/har haft samme problem med Noomi, men på det sidste har det ændret sig lidt (og jeg krydser fingre for at det er en varig ændring!!! :klap:) så hun er blevet mere sulten og det er lykkedes mig at finde noget foder hun gerne vil have (Henne Petfood) + Royal Canin Golden Retriever som guffer (dem er hun MEGET glad for, så de bliver brugt som guf i stedet for foder :blink:)

Måske er det sådan, som en del herinde har skrevet, at unghunde ofte er småtspisende fordi det er det deres knogler osv. har bedst af, så de ikke bliver for tykke mens de vokser. Men det er bare dybt frustrerende at stå med en hvalp/unghund som ikke spiser det man synes at den skal, så jeg ved bestemt godt hvordan du har det (og så bliver de bare møg svære at træne med, når de er ligeglade med guffer :stupid:). Noomi er nu 10 mdr. og jeg synes at der har været en ændring på det sidste, så det kan jo være at der også er en ændring lige om hjørnet for dig og Bella når hun bliver bare en lille smule ældre :ae:

Men kom med nogle bud på hvad du har prøvet, så kan vi andre byde ind med hvad vi har haft gode erfaringer med. Og alligevel er du nok nødt til at prøve dig frem... :-D

 

Det med at humpe puder, det gør Noomi også.... Ikke så meget, men hun gør det. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gav jeg mig,:roll: Bella ville stadig ikke spise og jeg syntes ikke hun gad hverken træne eller høre efter,var meget sløv,(var billig til salg) så noget skulle prøves, så en gang kallun råfoder blev jeg anbefalet at prøve,JA det faldt i god jord, det kunne spises nu i to dage, men hun fik tynd mave, jeg er ikke meget for at gå over til rå foder, nogen der har et godt mærke i tørfoder i kan anbefale,vi skulle prøve:?:

Bella er nu 9 md. hun er begyndt ikke kunne tåle at se en pude så humper hun helt vildt på den,eller hiver hun hendes madras op af kurven og bruger den, HVAD gør jeg ?? ,,

__________________

 

Hahaha, en af vores venner har altid ment, at alle hunde skal have et 'bolletæppe' og han var meget uforstående da vi sagde, at det havde vores hund altså ikke:rolleyes:

Men et godt råd kan jeg desværre ikke give, sorry.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu gav jeg mig,:roll: Bella ville stadig ikke spise og jeg syntes ikke hun gad hverken træne eller høre efter,var meget sløv,(var billig til salg) så noget skulle prøves, så en gang kallun råfoder blev jeg anbefalet at prøve,JA det faldt i god jord, det kunne spises nu i to dage, men hun fik tynd mave, jeg er ikke meget for at gå over til rå foder, nogen der har et godt mærke i tørfoder i kan anbefale,vi skulle prøve:?:

Bella er nu 9 md. hun er begyndt ikke kunne tåle at se en pude så humper hun helt vildt på den,eller hiver hun hendes madras op af kurven og bruger den, HVAD gør jeg ?? ,,

__________________

 

 

Nu ved jeg ikke hvilke fodder som du har prøvet og du vil garanteret få en masse råd om hvilket foder som der lige vil være godt ovs.

 

Råfoder ved jeg ikke så meget om, kun at jeg ikke selv vil bruge det til Bubber, men det er nok også fordi jeg ikke føgler mig klædt på nok til at tage springet.

 

Jeg har selv prøvet flere forskellige slags tørfoder, dels fordi at Bubber ikke skulle spise det samme slags foder hele sit liv. Andre gange var det fordi at jeg syntes at han gav mere end han fik indensbord, eller gav de værste giftgasser man har haft den uheldige oplevelse at dufte til.

Det mærke som jeg bedst kunne lide var Kingsmoor. Dels fordi at der ikke vil være affaldsrester som jeg kalder det i fodret.

Vedhæfter et link til Kingsmoor, Der kan du bestille en prøvepakke :-)

 

http://www.kingsmoor.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=47

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for dine venlige svar:vinken: Oliver`s, prøvepakker,( Royal Canin,("får"hun nu ) pedigree, Frolic. og et mrk fra dyrlægen husker ikke hvad det var.samt noget fra dyrhandleren,kopi nogenlunde af Royal Canin sagde de. Jeg vil være ked af kun at skulle fodre med råt,:vinken:

 

Har du lagt mærke til om der er noget hun specielt godt kan lide? Såsom oksekød, fisk, kylling osv. For så kan du prøve at finde et foder med den slags "smag" :-D

 

Der er masser af gode fodertyper, så du skal ikke give op endnu :blink: Jeg har været glad for Eaglepack til Noomi (det var hun desværre bare ikke :roll:), hun har fungeret rigtig godt på det og hendes pels er super flot! :5up:

Du kan prøve at gå ind på deres hjemmeside, der kan man bestille en prøvepose http://petsholistic.dk/shop.asp Det er en lidt dum hjemmeside, den er svær at finde rundt i, synes jeg, men hvis linket virker efter hensigten, så kommer du direkte til bestilling af prøvepose :-D

 

Du kan evt. gøre det samme med andre mærker og så se om der er noget af det Bella hellere vil have end andet :-D

 

Jeg er ikke 100-meter mester i foder, men jeg ved at der ligger en tråd om tørfoder herinde, så du kan få lidt inspiration til mærker der. Jeg prøver at se om jeg kan finde den til dig, ellers er der nok andre som kommer os til hjælp :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...