Hop til indhold

Menneskepiller til hund?? (gigt og led)


Dorte
 Share

Recommended Posts

Hovedreglen er jo "ingen menneskepiller til hunde", men til enhver hovedregel er der jo undtagelser.

 

Jeg har købt de her http://www.naturesbest.co.uk/glucosamine-gold-p536/ til mine to tøser ud fra, at der er glucosamin, MSM og chrondroitin sammen med ingefær og hyben. Alle noget, som er kendt for at hjælpe på ledsmerter hos både hunde og mennesker.

 

Jeg tænker selv, at lige når det kommer til leddene er hundene ikke så forskellige fra os, og jeg sagtens kan give tøserne pillerne.

 

Dosis for et menneske er tre om dagen og jeg giver 1 om dagen til hver af hundene (de vejer om de 25-27 kg)

 

Er der nogen, som ser nogle advarselstegn, som jeg har overset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Jeg sad i samme dilemma i går. Min hund og mit æsel har begge slidgigt. Jeg er blevet anbefalet lito hyben pulver. Man kan både købe lito hypen vet til hund og noget til hest og noget til menneske. Der er pris forskel. Jeg kan på deres hjemmeside få lov at se indholdet på det til mennesker, men kan ikke se nogen indholdsfortegnelse på det til hunde eller hest. Ergo kan jeg ikke se om det er 100 % det samme. Hvilket jeg godt gad vide om det er. I så fald kan jeg lige så godt købe det til mennesker og så spare penge. Men jeg tror da næppe der sker noget ved at give det til dyrene, som det man bruger til menneske, når vi er ude i den katagori.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad i samme dilemma i går. Min hund og mit æsel har begge slidgigt. Jeg er blevet anbefalet lito hyben pulver. Man kan både købe lito hypen vet til hund og noget til hest og noget til menneske. Der er pris forskel. Jeg kan på deres hjemmeside få lov at se indholdet på det til mennesker, men kan ikke se nogen indholdsfortegnelse på det til hunde eller hest. Ergo kan jeg ikke se om det er 100 % det samme. Hvilket jeg godt gad vide om det er. I så fald kan jeg lige så godt købe det til mennesker og så spare penge. Men jeg tror da næppe der sker noget ved at give det til dyrene, som det man bruger til menneske, når vi er ude i den katagori.

 

Mine får også hyben. Jeg bruger en kombination af lidt mindre glucosamin og så tilsat hyben. Jeg tager selv hyben da min mave ikke kan med glucosamin udover det anvender jeg også aloe vera da dette også fremmer ledvæsken.

 

Jeg har haft købt hyben fra lito vet da jeg tænkte det var nemmere med pulveret og jeg ikke skulle skille kapslerne af og så det almindelige til mennesker til mig selv.

Som det ses på billedet står der ikke hvor mange mg der er i hunde versionen - blot at det er 100% hybenpulver med kerner

 

På menneske versionen står der at hver kapsel indeholder 500 mg hyben med kerner.

 

En hund i mellemstr. skal have 2 tsk af hunde hyben pulveret hvilket er ret meget så man ser det drysset på. Jeg har derfor nu valgt at give dem 1 almindelig kapsel som jeg så åbner og her fylder det intet i forhold til. Jeg har regnet frem til at 1 kapsel pr. beagle skulle række.

 

Jeg har så en uåbnet bøtte med hunde hyben pulver - men det er der ikke noget at gøre ved. I fremtiden vil jeg kun købe menneske versionen da den på sigt bliver billigere at bruge.

 

DSC00133.jpg

DSC00132.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...