Hop til indhold

Nyt lovforslag vedtaget - hvad nu?


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

Men tror du ikke de katte ville have et endnu bedre liv hvis de fik lov til at jage i et naturligt miljø?

 

Tamkatte er ikke en naturlig forekommende art, men en domesticeret art - ganske som tamhunden. derfor er svaret: Hvilket naturligt miljø?

 

Var der tale om et vildt dyr såsom en af deres mindst fem forfædre - den afrikanske vildkat eller den skotske vildkat, så kunne man spørge om det ikke ville være bedre at lade katten jage frit i Afrika eller Skotland, men i tamkattens tilfælde svarer det til at spørge om en tamhund ikke burde jage frit i dens naturlige miljø - og hvor er det?

 

Mange tænker på tamkatten som anderledes i dette henseende, men den er også domesticeret. Der er mange myter om katte. En af dem, der dræber omkring 70.000 årligt på vejene er myten om, at en tamkat skal have lov at strejfe.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er helt klar et politisk spil, ingen tvivl om det.

Men det var ikke fordi der skulle gå politik i den - jeg kan fortsætte med at langt det meste avl af hobbydyr finder sted under forhold der er langt bedre end vores produktionsdyr.

 

 

Men jeg er ude efter, hvad der menes med det skrevne?

"Et bedre hundeliv" der skal ruste kommende hundeejere, er det kørekortet eller hvad omhandler det?

 

Og bemyndigelsen der skal sikre bedre velfærd hos hobbyavlerne! Hvad får det af betydning for mig som hobbyavler?

 

I øvrigt så troede jeg at handel med hunde på markeder var forbudt i forvejen? At de kun måtte have dyrene og opslag med som reklame, men at de ikke må skifte hænder på et marked?

 

da denne debat blev jeg så desværre ikke så meget klogere af.

 

Nogen der ved hvad "et bedre hundeliv" dækker over?

Jeg er stadig bange for hvad lovændringen får af konsekvenser for mig som hobbyavler!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt ikke at aflåse sin bil, skal den ikke bare være tyverisikret. Er det ikke godt nok bare at tage nøglen med sig?

Ellers er jeg da totalt lovløs, for jeg låser sjældent min bil...

 

Det er en overtrædelse af politivedtægten, og du får en bøde for ikke at sikre din bil. I praksis gives bøder stort set kun til dumme forældre der lader bilen holde i tomgang med børnene i sæderne, mens forældrene lige smutter ind til bageren. Men ja, du overtræder loven:-) Spørg dig selv hvem der tager skade af det....

Link til indlæg
Del på andre sites

da denne debat blev jeg så desværre ikke så meget klogere af.

 

Nogen der ved hvad "et bedre hundeliv" dækker over?

Jeg er stadig bange for hvad lovændringen får af konsekvenser for mig som hobbyavler!

 

Jeg har desværre ikke haft så meget nørde-tid, men vejledninger, forslag, spørgetid m.m. plejer at være ok letforståelige, så hvis du har tid, kan du søge lidt på lovens forarbejder. Dér står nok lidt mere om hvad der menes med begrebet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre ikke haft så meget nørde-tid, men vejledninger, forslag, spørgetid m.m. plejer at være ok letforståelige, så hvis du har tid, kan du søge lidt på lovens forarbejder. Dér står nok lidt mere om hvad der menes med begrebet:-)

 

Jeg har søgt ret meget på google omkring en yderligere beskrivelse af den vedtagelse, men det eneste jeg kan finde er det resume jeg linker til i første indlæg.

det er helt sikkert mangel på viden omkring lovgivning, politik og lign der gør jeg ikke kan finde det på google!

jeg fandt ud af lovforslaget hed L134 (eller noget i den dur) - men der kommer bare ikke mere op end det der resume.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har søgt ret meget på google omkring en yderligere beskrivelse af den vedtagelse, men det eneste jeg kan finde er det resume jeg linker til i første indlæg.

det er helt sikkert mangel på viden omkring lovgivning, politik og lign der gør jeg ikke kan finde det på google!

jeg fandt ud af lovforslaget hed L134 (eller noget i den dur) - men der kommer bare ikke mere op end det der resume.

 

Jeg vil gerne forsøge at kigge på det en dag jeg har tid:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...