Hop til indhold

dårlig mave


Murphy
 Share

Recommended Posts

I løbet af natten, har Murphy fået dårlig mave... Ikke nemt, når man bor i 1. sals-lejlighed! ;)

 

Men skal jeg give ham skånekost? (ris og kylling)? Eller hvad er bedst for sådan en lille hvalpemave?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville give skånekost og smutte på apoteket eller i dyrehandlen efter noget zoolac, prokolin eller lign. Det er i øvrigt altid godt at have liggende:-) Og hvis du laver en stor portion skånekost, kan du fryse resten i portionspakker.

 

God bedring med ham!

 

Det der Zoolac og Prokolin, har jeg aldrig hørt om. Hvad er erfaringerne med det. hvornår er det godt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der Zoolac og Prokolin, har jeg aldrig hørt om. Hvad er erfaringerne med det. hvornår er det godt?

 

Det er bare mælkesyrebakterier. Og i Prokolin er der også noget ler, som virker stoppende:-) Det hjælper maven med at blive genoprettet. Min erfaring er at Zoolac virker fremragende på den ene hund, men ikke på den anden. På den anden er Prokolin vejen frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare mælkesyrebakterier. Og i Prokolin er der også noget ler, som virker stoppende:-) Det hjælper maven med at blive genoprettet. Min erfaring er at Zoolac virker fremragende på den ene hund, men ikke på den anden. På den anden er Prokolin vejen frem.

 

Tak og undskyld ulejligheden. Som andre har jeg nok en uvane med straks at spørge hvorefter jeg selvfølgelig googer det - og fandt denne udmærkede side som omtaler begge produkter

 

http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=37

Link til indlæg
Del på andre sites

Zoolac har jeg rigtig god erfaring med, også til kaninerne :)

Darko reagere også godt på A38, og så længe det er en hvalp kan man godt bruge det, når hunden bliver ældre skal man være påpasselig, men vi har ingen problemer, og det kan være nemmere at få fat i på mærkelige tidspunkter.

Zoolack når altid at løbe ud inden vi skal bruge det, så derfor er det altid et købt når jeg har brug for det her i huset :)

 

hvis han har rigtig dårlig mave, så er det faste i 8 timer først (når det er hvalp) og så skånekost.

vi havde rigtig mange af de ture med Darko da han var hvalp, og et par gange endte vi ved dyrlægen, og fik ham i behandling, og her var svaret det samme, faste først inden skånekost, og risene skal virkelig være udkogte! :)

kyllingen skal også være godt gennemkogt.

 

God bedring med det lille pus!

Link til indlæg
Del på andre sites

Zoolac har jeg rigtig god erfaring med, også til kaninerne :)

Darko reagere også godt på A38, og så længe det er en hvalp kan man godt bruge det, når hunden bliver ældre skal man være påpasselig, men vi har ingen problemer, og det kan være nemmere at få fat i på mærkelige tidspunkter.

Zoolack når altid at løbe ud inden vi skal bruge det, så derfor er det altid et købt når jeg har brug for det her i huset :)

 

hvis han har rigtig dårlig mave, så er det faste i 8 timer først (når det er hvalp) og så skånekost.

vi havde rigtig mange af de ture med Darko da han var hvalp, og et par gange endte vi ved dyrlægen, og fik ham i behandling, og her var svaret det samme, faste først inden skånekost, og risene skal virkelig være udkogte! :)

kyllingen skal også være godt gennemkogt.

 

God bedring med det lille pus!

 

Den recept har jeg også altid fulgt - voksne hunde kan/skal dog faste lind længere end 8 timer. A38 har jeg aldrig oplevet problemer med. hvilke problemer kan det give?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare mælkesyrebakterier. Og i Prokolin er der også noget ler, som virker stoppende:-) Det hjælper maven med at blive genoprettet. Min erfaring er at Zoolac virker fremragende på den ene hund, men ikke på den anden. På den anden er Prokolin vejen frem.

 

Man skal bare være liiiidt forsigtig med at gi' Prokolin eller andre produkter der virker stoppende. Nogle gange kan mavesygen jo komme af noget der faktisk skal ud, og så er det ikke smart at stoppe... Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske detaljerne, men husker at jeg har fået ros af dyrlægen for ikke at ha' givet Iso stoppende... Har siden den gang kun zoolac hjemme, og kan et døgns faste, zoolac og skånekost ikke gøre det, så er det dyrlæge.

 

Mht. skånekost så har jeg "altid" brugt ris og fisk, da jeg stort set altid har det hjemme og det er nemt at lave. Men sidst Iso var mavesyg fik en dyrlægeveninde mig overtalt til at teste havresuppe i stedet for. Og det er jo laaaaangt nemmere..! Og Iso synes det er :mums: Så det bli'r brugt fra nu af! :5up: Selv om jeg selvfølgelig håber jeg slipper for at skulle bruge det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den recept har jeg også altid fulgt - voksne hunde kan/skal dog faste lind længere end 8 timer. A38 har jeg aldrig oplevet problemer med. hvilke problemer kan det give?

 

Det var derfor jeg skrev (hvalpe) i parantes efter de 8 timer, voksne hunde er vi oppe på en 12-16 timer.

A38: hvad anne siger, det er dog aldrig noget jeg selv har oplevet.

 

 

Hunde er som udgangspunkt laktoseintolerante. Når man er intolerant og får laktose, giver det voldsomme mavesmerter og diarré.
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...