Hop til indhold

hader regn


Murphy
 Share

Recommended Posts

Og hvem synes også at det er sjovt, at blive pladsk våd !? ;)

 

Men Murphy er virkelig ikke glad for naturens vand... Han hader direkte at være udenfor når det regner, men der er jo ikke rigtig noget at gøre, når hans toilet jo altså befinder sig udendørs... :-o

Så indimellem sker det under regnvejr, at jeg går ud med ham og prøver at overtale ham til at blive ude, men nej, han VIL bare ind og får ikke lavet noget... :-/

Når vi så kommer, sker uheldet 2 sek efter... Og det er uanset, hvor lang tid jeg står derude med ham...

 

Hvad skal jeg gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aya gad heller ikke (og gider stadig ikke) regnvejr. Her hjalp det at tage godbidder med ned, og så indlære tisse kommando så når vi skulle ned i regnen kunne jeg smide kommando på og så vidste hun hvad hun skulle.

I dag kryber hun også langs murkanten, ud på plænen, og så i fuld firspring ind igen, og hvis hun kunne slippe så holdt hun sig gerne :engel: Man er jo en lille tøsecavalier :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine Cavalier er fuldstændig ligeglade med at blive våde. Det eneste der kan genere den ene er når hans ører bliver tunge af vand - han har meget pelsede ører - men så vrider jeg bare vandet ud og så er han klar igen.

 

Hvis du syntes vand er træls så smitter det meget af. Men hvis du syntes og opfører dig som det er fedt, så smitter det også af. Og når der sker dejlige og sjove ting ude i regnen, så bliver hunden ligeglad.

 

Hunde uden underuld kan ikke holde varmen, når de bliver våde. Så de skal have et dækken som sidder godt, de kan bevæge sig ordentligt i og ikke for statisk stød af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville forsøge at finde lidt læ for regnen, et stort træt, en busk et skur eller sådan noget. Evt et lille dækken men det er forskelligt om hundene bryder sig om at have sådan et på eller ej, men det er jo et forsøg vær. Ville desuden også indlære en tisse kommando - den er guld vær hele deres liv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan lærer man dem kommandoen "Tisse"?

Jeg bor jo på 1. sal, så han skal bæres ned til gårdhaven... (Hvilket, han ikke er fan af)

Men jeg fortæller ham at, nu skal han ud at tisse...

 

I nat, var der heftig regn, så der kunne ikke engang det store træ ikke engang være læ... :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi brugte paraply da Maggie var helt lille og vi skulle med ud for at tisse på sekundet. maggie var sådan set ligeglad, men jeg kunne da holde mig tør.

 

Jeg tror det også handler om tynd pels og vaner, men en god stor paraply, så lærer hvalpen samtidig at holde sig tæt på dig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg kom i tanke om et lille dækken, som vi havde liggende... Det skulle Murphy da lige prøve... :D :D

Helt tilfreds var han ikke... ;)

 

Nej det kræver lige lidt tilvæning ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En tisse komando er et must - men ellers så brugte jeg paraply til Oscar da han var helt lille. Det var efterår dengang og et temmelig vådt et af slagsen - så paraplyen hjalp samt at vi lavede en tisse/pølle kasse til ham under et halvtag. Med Darwin var vi heldige at vejret den sommer han kom var meget tørt - så her var ingen problemer.

 

I dag hvor de er voksne - går de IKKE ud hvis det regner - nul putte - så holder vi os hellere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...