Hop til indhold

toy/dværgpudel eller coton de tulear


vuffi
 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

Vi ønsker os en hvalp af en race der ikke fælder og er børnevenlig. Jeg er kommet frem til at det skal være en toy/dværgpuddel eller en cocon de tulear. Jeg synes begge racer er dejlige efter hvad jeg har læst om dem :hjerte:

Det er meget svært at beslutte hvilken en det skal være :hmm:

Det ville være dejligt at høre fra nogen der kender racerne, hvad synes I?

Venter spændt på svar.

 

 

Vuffi :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har haft en coton, som desværre måtte aflives inden den blev 1 år pga. Sygdom og min kommende hvalp er en dværgpuddel. Jeg valgte en anden race af lidt forskellige grunde. For det første havde cotonen rigtig svært ved at lære at være alene, og det kan godt lyde som om, det er lidt en tendens ved bichon-racerne. Så kan racen have en tendens til at gø en del, og der tror jeg tendensen er lidt mindre hos pudlerne. Begge racer kræver en del pelspleje, men cotonen kræver især meget, når den er i pelsskifte et halvt års tid.

jeg synes dog stadigvæk cotonen er en dejlig race - men det er nogle af grundene til at det Ikke blev en coton igen.

Jeg har jo ikke erfaring med at have en puddel endnu, men jeg har valgt den pga. At den er forholdsvis aktiv, trænbar og social.

 

håber du kan bruge nogle af mine tanker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

det er to racer, der ikke er vanvittigt væsensforskellige. personligt ville jeg gå efter en puddel. jeg oplever virkelig mange cotoner, som har separationsangst, er meget gøende og også en del skarpe - til gengæld er alle dem jeg kender også virkelig dygtige/træningsivrige/sjove. jeg synes, de dværgpudler, jeg møder, er til den lidt mere blide side, nogle lidt vel forsigtige, men generelt virker de bare lidt mere harmoniske. cotonen har jo også været en modehund en del år, og det gør sjældent noget godt for en race, når der pludselig bliver stort økonomisk incitament til at avle - også for mindre seriøse opdrættertyper.

 

når i overvejer to racer, der ligger så relativt tæt, ville jeg simpelthen finde to gode dkk-opdrættere og spørge dem begge, om jeg måtte komme på besøg. og så vælge den race/opdrætter, der tiltaler jer mest ved besøget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...