Hop til indhold

Tips til hilse i dag!


guanomo
 Share

Recommended Posts

Nå i dag kommer min datter på weekend igen :mrgreen: glæder mig, sidste gang var 1 måned siden.

 

Nå, men problemet er at cujo er ekstrem glad når eller andre kommer.

Desværre er det sådan at han godt kan finde på at hoppe af hende og det gør han jo ikke med os der bor her.

Hun er knap 10 år så lidt voldsomt at cujo hopper sådan op.

 

Vi har prøvet med at smide godbidder på gulvet og evt. holde ham i selen så han er fikseret ned.

Hun kan ikke rigtigt vende ryggen til fordi han jo er så stærk i forhold til hende og han kan finde på at oppe op af hendes ryg.

 

What to do?

 

Skal vi lukke ham ud når hun kommer og så luk ham ind når hun sidder i sofaen? jeg ved at han vil prøve at komme op i sofane til hende.

 

Skal hun have godbidder og give eller os?

Link til indlæg
Del på andre sites

da blacki var så glad at vi ikke kunne styre hendes hilsner og da hun blev aggasiv brugte vi samme måde

Vi lagde hende dæk når der kom nogel og så hilste vi alle sammen stille og roligt og til sidst fik hun en godbid af den nyankomne og en fri komando. og så var der ikke noget. ved ikke om det kunne hjælpe:?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

da blacki var så glad at vi ikke kunne styre hendes hilsner og da hun blev aggasiv brugte vi samme måde

Vi lagde hende dæk når der kom nogel og så hilste vi alle sammen stille og roligt og til sidst fik hun en godbid af den nyankomne og en fri komando. og så var der ikke noget. ved ikke om det kunne hjælpe:?::?:

Han bliver ikke i dæk eller noget, han er for ivrig for at hilse. Han er aldrig aggressiv, han vil slikke/kysse folk i hovedet , han er bare ekstremt glad for at snakke emd folk.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har kunnet bruge det i begge situationer... men dæk og bliv er jo en øvelse der kan trænes med. For den med at skille dem ad tror jeg personligt ikke på... tror bare at han vil bygge mere glæde op og blive extra ivrig (hvis han kan det :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I giver ham sele på og beder ham om at sitte kan han så sidde stille mens hun giver ham godbidder? Hvis han bliver for ivrig må I holde ham tilbage så hun kan vende ryggen til og ignorere ham, og når han er rolig igen, så kan hun vende sig og rose ham og give ham godbidder.

 

Jeg ved ikke om det kan lykkedes. Det er fordi han er så glad for at se hende, fordi hun ikke er der så tit. Og jeg tror da at han på sigt kan lære at være rolig når hun kommer, evt ved den metode....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er i gang med netop samme træning. Jodie bliver MEGET glad når hun får besøg af børn og også bår hun møder børn på gaden.

 

Jeg sætter snor på og forklarer folk at de ikke må snakke med Jodie før hun sidder ned. Jeg beder Jodie om at sidde. Hver gang hun sætter sig lader jeg folk snakke med hende og hver gang hun rejser sig skal folk vende ryggen til og gå væk indtil hun har sat sig igen.

 

Håber det virker i længden. Det er nemlig ikke så sjovt for børn at blive væltet og overslikket i ansigtet og det er også synd for hunden at børnene blivr bange for hende eller at vi andre bliver irriterede.

Link til indlæg
Del på andre sites

det gik oaky, Cujo var lige løbet ud i haven da hun kom, så han opdagede hende først da han kom ind og hun sad i sofaen, han prøvede så at komme op og slikke hende i hovedet, fik ham ned på gulvet igen og så gik hende og hjalte i gang med godbidderne, det tog lige 15 før cujo fladt nogenlunde ned, og han fik også hoppet af hende en enkelt gang lidt senere fordi hun nu havde sidder end da kom. Men jeg var hele tiden i nærheden så fik fat i ham.

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...