Hop til indhold

Lhasa apso


Gæst nyvang
 Share

Recommended Posts

Hvilke krav stiller du til hanhunden?

 

Og hvordan er din tæves sundhedstilstand?

 

Hvad med temperamentet?

 

Er der tavle på dyret?

 

Er hun avlsgodkendt?

 

Hvad kan hun tilbyde racen og hvorfor ønsker I at avle?

 

Jeg har ikke selv en Lhasa Apso, men det er vigtige spørgsmål at stille sig selv og giver samtidig andre en mulighed for at vurdere om deres hund passer til din tæve. Det skal jo gerne være så seriøst som muligt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil starte mit indlæg med at indrømme jeg ikke selv hidtil har undladt at kommentere indlæg i hanhundelisten - så er det på plads :engel:

Det undrer mig at folk overfalder annoncører med diverse spørgsmål specielt når de ikke har det der efterspørges eller kan bruge det der tilbydes

Hvis man ønsker at svinge moralstokken over annoncøren eller belære andre om hvordan avl skal foregå så gør det i en anden tråd

Folk har forskllige krav,ønsker og motiver for at avle hvalpe - ingen af delene vedkommer os der ikke er involveret :!:

Dette skal opfattes som en opfordring til at flytte debatten således dem der ønsker at annoncere kan gøre det i fred - feks kunne de gode råd skrives under en tråd der hedder avl og opdræt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil starte mit indlæg med at indrømme jeg ikke selv hidtil har undladt at kommentere indlæg i hanhundelisten - så er det på plads :engel:

Det undrer mig at folk overfalder annoncører med diverse spørgsmål specielt når de ikke har det der efterspørges eller kan bruge det der tilbydes

Hvis man ønsker at svinge moralstokken over annoncøren eller belære andre om hvordan avl skal foregå så gør det i en anden tråd

Folk har forskllige krav,ønsker og motiver for at avle hvalpe - ingen af delene vedkommer os der ikke er involveret :!:

Dette skal opfattes som en opfordring til at flytte debatten således dem der ønsker at annoncere kan gøre det i fred - feks kunne de gode råd skrives under en tråd der hedder avl og opdræt

 

Du har ganske ret i meget af det du skriver :-D

 

MEN :blink: Jeg vil til hver en tid gerne gå ind i denne diskussion - specielt hvis man kan redde nogle usunde dyr fra at blive født. Eller redde kommende hundeejere fra usunde hvalpe.

 

Et startindlæg som dette er jo heller ikke specielt seriøst. Så det er jo klart hvis man evt. kender en hanhund, så bliver man da nødt til at spørge ind som Therese feks. gør.

 

TS beklager - jeg gider ikke starte en ny tråd - men måtte lige reagere på Just's indlæg. Just du kan jo evt. selv starte en ny tråd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ganske ret i meget af det du skriver :-D

 

MEN :blink: Jeg vil til hver en tid gerne gå ind i denne diskussion - specielt hvis man kan redde nogle usunde dyr fra at blive født. Eller redde kommende hundeejere fra usunde hvalpe.

 

Et startindlæg som dette er jo heller ikke specielt seriøst. Så det er jo klart hvis man evt. kender en hanhund, så bliver man da nødt til at spørge ind som Therese feks. gør.

 

Det er naivt at tro et indlæg som det Therese har skrevet redder en eneste hvalp - det er noget I drømmer om for at få det til at passe til jeres måde at tænke avl/hvalpe på (jeg er ikke uenig vedr sundhed i forhold til opdræt)

Thereses indlæg bliver også læst af annoncøren og der er det ikke sikkert indlæget opfattes anderledes end her kommer "Therese politimand" - det redder ingen hvalpe tvært imod

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er naivt at tro et indlæg som det Therese har skrevet redder en eneste hvalp - det er noget I drømmer om for at få det til at passe til jeres måde at tænke avl/hvalpe på (jeg er ikke uenig vedr sundhed i forhold til opdræt)

Thereses indlæg bliver også læst af annoncøren og der er det ikke sikkert indlæget opfattes anderledes end her kommer "Therese politimand" - det redder ingen hvalpe tvært imod

 

Så er det jo godt du har de vise sten i din hånd og læner dig selvfed tilbage og holder mund - ikk'? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træk du blot kløerne en smule tilbage og tænk på hvem det er der konstant vil belære alle om den eneste rigtige måde at avle hund på :idea:

Hvor er det selvfede i at opfordre folk der ikke skal bruge annoncen til noget skriver et andet sted - her ville du kunne gøre brug af din visdom om at læne sig tilbage og holde mund :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke tænkt mig at holde mund, fordi jeg ikke skal bruge annoncen til noget. Jeg prøver heller ikke at belære nogen om noget, jeg stiller bare spørgsmål, som jeg synes skal med og beskrives, inden man avler. Jeg har min holdning til avl, men jeg forventer jo heller at alle andre skal dele den holdning - jeg har kigget på diverse hjemmesider hos opdrættere og jeg kan da godt se, at langtfra alle deler samme holdning som mig. Jeg er jo ikke naiv..

 

Desuden er mit indlæg ikke en kritik af trådstarter, jeg prøver faktisk bare at hjælpe, så trådstarter kan finde den hund, der passer bedst til hans/hendes hund. Det har jeg ikke tænkt mig at starte en ny tråd for - jeg kan godt se ideen i, at man laver en tråd, hvor nye medlemmer kan gå ind og læse en masse gode råd om avl. Men den kan du jo så lave ;-)

 

Desuden ved jeg ikke noget om trådstarter, så hvordan skulle jeg kunne vurdere om h*n har sat sig ordentligt ind i avl eller hvad h*n har i sinde at gøre ift. avl?

Link til indlæg
Del på andre sites

Desuden ved jeg ikke noget om trådstarter, så hvordan skulle jeg kunne vurdere om h*n har sat sig ordentligt ind i avl eller hvad h*n har i sinde at gøre ift. avl?

 

Det fremgår ingen steder i annoncen at der ønskes gode råd vedr. avl :!:

Det fremgår af annoncen der søges en Lhasa apso :!:

Du har ingen Lhasa apso,og du kender ikke annoncøren :!:

 

Lad dog for hel.... ham/hende der har oprettet annoncen selv om betingelserne for parringen

Hvis vedkomne havde ønsket "professionel" råd og vejledning om "seriøs" avl og vigtigheden af at stille sig selv spørgsmål havde det nok stået i annoncen :shock:

 

I øvrigt velkommen til Nyvang

Link til indlæg
Del på andre sites

Det fremgår ingen steder i annoncen at der ønskes gode råd vedr. avl :!:

Det fremgår af annoncen der søges en Lhasa apso :!:

Du har ingen Lhasa apso,og du kender ikke annoncøren :!:

 

Lad dog for hel.... ham/hende der har oprettet annoncen selv om betingelserne for parringen

Hvis vedkomne havde ønsket "professionel" råd og vejledning om "seriøs" avl og vigtigheden af at stille sig selv spørgsmål havde det nok stået i annoncen :shock:

 

I øvrigt velkommen til Nyvang

Nej, jeg vil ikke.. Der er faktisk mange mennesker, der ikke tænker over disse ting og hvordan skal de nogensinde komme til det, hvis ingen siger noget??

 

Det er meget fint at du har en anden holdning til det, det skal du have lov til. Men det er altså levende dyr vi snakker om. Jeg synes ikke det ville være retfærdigt over for eventuelle hvalpe ikke at sige noget - HVIS trådstarter ikke har tænkt over tingene.

 

Der er rigtig mange herinde, der kun "avler" fordi de synes det kunne være sjovt at få hvalpe på deres tæve!

Jeg kan ikke vide om trådstarter har tænkt over tingene, og derfor vælger jeg at tale - du ville vælge at tie og det er så fint nok..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...