Hop til indhold

Pero


Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero

I skal da lige se Pero :lol:

Han er en Podengo Portugues Pequeno af varianten Pelo Cerdoso som betyder en slags ruhåret. Han er 5 uger på billederne og han er så dejlig så dejlig. Han befinder sig lige nu i Sverige og det gør det derfor lidt svært at se ham jævnligt. Opdrætteren har heldigvis været rigtig sød til at sende videoer af ham:D (men dem kan jeg vist ikke ligge ind her?? :?).

 

2214_Pero1_1.jpg

2214_Pero2_1.jpg

2214_Pero3_1.jpg

2214_Pero4_1.jpg

2214_Pero5_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Kan jeg godt forstå - den næste hund jeg skal ha, den venter jeg jo også på - og tæven er vist ikke engang gået i løb endnu :(

 

Tulle var færdig og klar til aflevering, da vi besluttede os for at vi sku ha hund - så der mærkede vi ikke ventetiden overhovedet ...

 

Uha, kan sagtens følge dig. Jeg har også ventet i 2 år nu. Først ventede jeg på at jeg skulle få de rigtige rammer til at kunne få hund og derefter har jeg ventet på at den rigtige tæve skulle få hvalpe. Det er også derfor jeg valgte en han selvom mit førstevalg ville være en tæve. Og efter at have mødt lille Pero er jeg lyyykkelig for at der ikke kom en tæve til mig i det kuld:)

 

Det bliver da spændende med sådan en Løwchen-søster til Tullen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Opdrætteren har heldigvis været rigtig sød til at sende videoer af ham:D (men dem kan jeg vist ikke ligge ind her?? :?).

 

 

Det kan du i Hunde Gallery - http://www.hunde-forum.dk/hundegallery/upload.php

 

:-)

 

Wuhuu! Perfekt.

Jeg er ved at uploade filmene nu - eller dvs. der sker ikke rigtig noget når jeg trykker fortsæt. Så tænker og tænker den i 100 år uden der sker noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold fast han er sød! Ham glæder vi os meeeget til engang at møde i levende live :D

 

Og ventetiden kender vi vel alle alt for godt! Jeg skulle til Gran Canaria lige inden jeg kunne hente Bitten, vi skulle lande i København og så kører direkte ud efter hende og så hjem til Esbjerg hos forældrene...

Kors.. det var en lang flyvetur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hvor mange MB fylder filmene ?

 

Det tager sikkert lidt tid at uploade dem

 

Mellem 1,5 og 4 mb så det burde virke. Måske skal jeg bare være mere tålmodig :oops::D

 

Jeg prøvede lige med 3 videoer, men kun én af dem kan lykkes (den med 1,5 MB). De to 2 MB vil ikke uploades -hvad kan det skyldes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser han dejlig og blød ud. Og så blir han ikke særlig stor, læste jeg andetsteds. Det er jo ren tortur at du ikke har kunnet se ham ret tit, hvar´

 

Har du et billede af hvordan han kommer til at se ud som voksen? Jeg tænker på om jeg mon har mødt eksemplarer af racen mens jeg boede i Portugal...der var i hvert fald en del portugisiske vandhunde dernede:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvor mange MB fylder filmene ?

 

Det tager sikkert lidt tid at uploade dem

 

Mellem 1,5 og 4 mb så det burde virke. Måske skal jeg bare være mere tålmodig :oops::D

 

Jeg prøvede lige med 3 videoer, men kun én af dem kan lykkes (den med 1,5 MB). De to 2 MB vil ikke uploades -hvad kan det skyldes?

 

Kan du linke til dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hvor mange MB fylder filmene ?

 

Det tager sikkert lidt tid at uploade dem

 

Mellem 1,5 og 4 mb så det burde virke. Måske skal jeg bare være mere tålmodig :oops::D

 

Jeg prøvede lige med 3 videoer, men kun én af dem kan lykkes (den med 1,5 MB). De to 2 MB vil ikke uploades -hvad kan det skyldes?

 

Kan du linke til dem?

 

Nej, de ligger som filer på min computer:(

Men har fået en lille bitte kort video ind i det fælles album - og prøver nu at ligge ind i mit eget album. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hvor ser han dejlig og blød ud. Og så blir han ikke særlig stor, læste jeg andetsteds. Det er jo ren tortur at du ikke har kunnet se ham ret tit, hvar´

 

Har du et billede af hvordan han kommer til at se ud som voksen? Jeg tænker på om jeg mon har mødt eksemplarer af racen mens jeg boede i Portugal...der var i hvert fald en del portugisiske vandhunde dernede:)

 

Jamen han er meeeeget dejlig og også dejlig blød :lol: Han kommer til at veje omkring 5 kg. Racestandarden siger 4-5 kg, men synes generelt de vejer lidt mere.

 

Her kommer et billede af Peros storebror Faidros Honesto :D

 

2214_gizmo9kk_2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg tror ikke jeg har mødt racen. Men der var en del lyse småhunde med kvaster på spidsen halen nemlig, men den har nok ikke været den race. Der er sådan lidt gavtyveagtigt miniature-cairn over ansigtet synes jeg :P .

 

Hvad har fået dig til at vælge detop den race, den er jo ikke så almindeligt kendt? Havde du mødt et dejligt eksemplar af racen eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Du kan også maile de der vidoer til mig - så kan jeg loade dem op på min server, hvis det skulle være ...

 

(sagde damen der rigtig gerne ville se Pero-videoer) :oops:

 

Åhr, det ville være skønt! Vil også så gerne vise dem :oops:

 

Hvor skal jeg sende dem hen? Mail eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hmm, jeg tror ikke jeg har mødt racen. Men der var en del lyse småhunde med kvaster på spidsen halen nemlig, men den har nok ikke været den race. Der er sådan lidt gavtyveagtigt miniature-cairn over ansigtet synes jeg :P .

 

Hvad har fået dig til at vælge detop den race, den er jo ikke så almindeligt kendt? Havde du mødt et dejligt eksemplar af racen eller?

 

Du har helt ret mht. det gavtyve-agtige miniature-cairn ansigt :D Når jeg skal beskrive racens udseende for folk siger jeg også at den ligner en lille udgave af en lys cairn eller et tilfældigt gadekryds. 8)

 

Grunden til at vi valgte den her race er at vi fandt ud af at den ramte plet mht. vores krav (og podengoens krav til os :) ).

Vi ønskede os en lille hund, som alligevel var "robust" og kunne lege med de fleste andre hunde. Den skulle være venlig overfor fremmede hunde og mennesker. Den skulle egne sig til at bo i lejlighed - altså mht størrelsen og så gør den heller ikke lige så meget som mange selskabshunde. En podengo er også ekstremt lærenem og samarbejdsvillig og dermed meget, meget dygtig til lydighed. Derudover er den meget adræt (det opdager man virkelig når man møder dem) så de er blevet brugt en del i forskellige film. Udover lydighed er den også perfekt til agility, flyball og lure coursing.

 

 

Bare en rigtig glad og alsidig race. Har aldrig mødt en hund med så godt et humør som podengoen. Både kæresten og jeg var bare solgt da vi mødte 8 af slagsen i Sverige :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...