Hop til indhold

Unghunde lærer ikke.....


Aslan
 Share

Recommended Posts

Og store hunde bruger laaaaaaaaang tid på at lærer, men når de først har lært det, ja så hænger det ved!

 

Jeg troede ikke på det sidste............men nu, hvor Aslan er blevet unghund og ikke gider at lærer (der må virkelig være forskel på hunde :blink: ).....er alt det vi har lært ham indtil videre....som han ikke har kunnet, begyndt at virke :???:

 

Jeg har siden midt i juli, gået meget op i at sige "til siden" når vi gik på tur og aslan gik ind i græsset............

 

Og pludselig for 1 uges tid siden....gjorde han det helt selv idet han fik kommandoen :klap2:

 

Bliver man fanget af en lygtepæl....ja så gik man jo bare videre selv om man blev kvalt, for lygtepælen måtte jo følge med :roll:

Den sev også ind i sidste uge :klap2: Lygtepælen går IKKE med :blink:

 

Jeg havde jo fundet ud af, at satte jeg farten lidt op i mit tempo, stoppede han med at trække (gik jeg langsomere gik jeg baglæns)...

Sidste uge lagde jeg mærke til at jeg gik langsomt....men hunden træk ikke :klap2:

 

Sidste uge mødte vi en hanhund der IKKE gad at snakke, og Aslan kunne sidde stille mellem mine ben (godt nok peb han) i omkring et helt minut af gangen inden han lige skulle se om den nu var sikker på at den ikke gad at lege :5up: (normalt kan jeg ikke komme i kontakt med ham når der er andre hunde)

 

Igår aftes, der gik der en hund på den anden side af gaden, og Aslan var obs på den, men han træk slet ikke over mod den :klap2:

 

Så det er meget muligt at unhunde ikke gider at lærer, men det er fame skønt når lærdommen bliver fattet og udført :klap2:

 

Vi har vores ture med at han liiiiiiiiiiige skal afprøve, og han gider NOGEN gange ikke at lærer....men det er ligemeget når man har en uge som sidste uge - jo....så bander jeg og svovler i næste uge over at hunden ikke lystre...men så mp jeg jo herinde igen.

 

 

 

Efter en lang historie, har jeg også et spørgsmål.....

 

 

Er det normalt at nogen ting først siver ind i hundens unghundealder?

Eller er det fordi ninjamors kontaktøvelser vorker på den måde også, at han yder noget mere??

 

En ting jeg har hørt mange sige er; ved en broholmer gør mig sig fortjent til dens kærlighed og hengivenhed.......gør man sig monstro fortjent til at den lystre og lærer?

 

 

 

*****TILFØJELSE****

 

Aslan har ikke været til træning i 3 uger, men det gik riiiiiigtiiiiiig godt i lørdags (trods han jo er unghund), han er næsten et pragteksemplar :o)

Aslan og Noa legede frit, og da kæresten kaldte på Aslan kom han.......nu er noa så hurtigere end aslan, og taklede aslan på vejen op, og så mistede kæresten kontakten, og aslan var helt væk i Noa og leg...men det er en start :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min havde en periode, hvor den absolut ikke gad at dække. Tiltrods for at det var en øvelse, vi havde gjort siden den var lille bebs:roll:

Hun havde også en periode, hvor den ingenting gad - Gik der lang nok tid, mente damen at hun fortjente en godbid!! Hmm...

 

Men har oplevet de der AHA-oplevelser med hunden. Give pote krævede rigtig meget tid, lige pludselig gik der et lys op for hunden og den gjorde ikke andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi trænede på plads med vores første hund og den ville bare ikke. Han nægtede pure og vi lokkede og fedtede til den store guldmedajle, men nej. Og så lige pludselig - han var vel omkring en 10 mdr - kom vi til at sige plads (vi havde ellers opgivet på det tidspunkt) og så gjorde dyret det og siden den dag var det ligesom det da bare var helt normalt og sådan havde han da altid gjort :roll:

 

Så ja, jeg tror virkelig på, at ting og sager pludselig kan dukke op hos unghunden selvom man ellers havde dødsdømt projektet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Give pote krævede rigtig meget tid, lige pludselig gik der et lys op for hunden og den gjorde ikke andet.

 

 

Den fangede aslan hurtigt, og han har gjort det lige siden!

Og det virker som om det er når han ikke gider at gøre noget, så giver han os poten.

 

Dæk! og så får man pote.

Dæk! pote

DÆK!!!! OK

 

Og så kan man starte forfra bagefter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...