Hop til indhold

Omplacering, hvor??


Siiigne88
 Share

Recommended Posts

Hej. Har lige oprettet en tråd i "omplacering" om min danske spids. Har umiddelbart ikke lyst til at sætte ham "til salg" på dba og guloggratis. Kender i til andre steder der er mere "seriøse". Det er i "" for det er vidst bare en mavefornemmelse at de omtalte sider ikke er dor seriøse hundemennesker :) mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

At han ikke har en stamtavle betyder ikke, at han ikke kan være en ægte dansk spids. De opdages stadig rundt omkring og jeg har for nyligt opdaget to her hvor jeg bor. Problemet har været, at man aldrig har registreret før. Specialklubben leder med lys og lygte efter disse individer

 

Jeg synes, at du skal kontakte Selskabet for Dansk Spids. Det er avlsrådet, der vurderer om en hund eventuelt kan indgå i avlen, men der er jo ikke ret mange. Hvis din er en af de tavleløse danske spidser, som har været avlet på landet gennem årtier, vil vi gerne høre om hunden og se foto.

 

http://www.danskspids.dk/

 

Eventuelt kunne en herfra være interesseret i din hund, der derefter ville skulle godkendes via en mønstring. Alternativt ligger det os meget på sinde at hjælpe med hjem osv. Så dette kunne være en god vej at gå og seriøs. Jeg forstår godt du er utryg ved nogle af de salgssteder der findes. Jeg kan dog fortælle dig, at jeg også fx kigger hunde på DBA. Og jeg er seriøs omkring det, så der er seriøse folk der kigger der også

 

Kan du fortælle lidt mere om hunden? Måske poste et foto? Gerne et hvor man kan se hele kroppen fra siden

 

Du er også velkommen til at maile det til mig på [email protected] så skal jeg gerne sende det til formanden som så vil kontakte dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det så jeg lige. Derfor vil jeg gerne hjælpe alligevel, hvis jeg kan. Du må derfor gerne sende til mig - og der er måske nogle af de mange spidsfolk der der kender en. Jeg kan sende ham ud i hele nertværket

 

På Facebook er der også grupper for Dansk spids og selskabet for dansk spids. Her kunne du også slå ham op.

 

Vi der er involveret i det her brænder for disse hunde og vil normalt altid gerne forsøge at hjælpe. Og der er mange der kender en der kender en der kender en. Mange opdræt har også ventelister på hvalpe så måske der var en mulighed?

 

Der fødes meget få stambogsførte kuld årligt - to cirka - og langt de færreste indgår i avl men sælges til private.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...