Hop til indhold

stress


Bist83
 Share

Recommended Posts

Hvordan hjælper man en hund der stresser?

 

Mine forældre har en dejlig hund på 2 år. Minnie er en gl. Dansk hønsehund og labrador blanding.

Mine forældre købte hende da hun var 6-7 måneder gammel.

Problemet er at hun stresser sig selv utrolig meget hvis vi er mere end 2 på tur med hende.

Vi var fx på tur rundt i Gråsten slotshave i dag. Hun er total ligeglad med andre mennesker og hunde, men hun stressede rundt om os 8 der var med. Hun trækker og skummer og har det bedst hvis hun går sammen med 1 af os 5-10 meter foran alle andre.

 

Hvordan træner vi bedst med hende så hun kan lære at vi sagtens kan gå sammen alle sammen uden hun skal stresse og trække..

Link til indlæg
Del på andre sites

I går flere ture med flere mennesker. Og når i så går sådan en tur, så venter i ikke til hun stresser op med at handle. Men starter simpelthen ud med at gå forrest. Og hun skal gerne gå sammen med sine egne mennesker. Altså dem der normalt lufter hende. Gradvist og over flere ture, kan hun så efterhånden komme til at gå mere og mere sammen med gruppenDet er også en god idé at gå steder hvor hunden kan løbe løs, da hun så bedre kan tjekke at alle er med, når hun har behov for detDet er ret normal adfærd for mange hunde og hvis der er andre hunde med i gruppen også er det specielt slemtNoget andet sjovt er at jeg har haft 4 søskende til træning af den blanding og de to af dem havde den adfærd. Jeg tror de må være omkring to mnu. Tænk hvis det var en 5 søskende:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luckyluna.

Minnie er oppe fra Hurup Thy. Ud af et kuld på 15 hvalpe. Så det kunne nemt tænkes ;)

 

Når vi går med hende uden snor er der intet, men som sagt med snor og mere end 2-3 mennesker så stresser hun. Hun er som sagt ligeglad med andre, men skal have styr på familien. Vi er spændt på hvordan det kommer til at gå når vi i næste uge får vores hvalp hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luckyluna.

Minnie er oppe fra Hurup Thy. Ud af et kuld på 15 hvalpe. Så det kunne nemt tænkes ;)

 

Når vi går med hende uden snor er der intet, men som sagt med snor og mere end 2-3 mennesker så stresser hun. Hun er som sagt ligeglad med andre, men skal have styr på familien. Vi er spændt på hvordan det kommer til at gå når vi i næste uge får vores hvalp hjem.

 

Ok, så er hun ikke fra samme kuld. Da de var fra Østjylland.

 

Det skal bare øves stille og roligt, så bliver det bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...