Hop til indhold

I center/butikker


Dinah
 Share

Recommended Posts

I centre og butikker er hunde ikke velkomne - selvfølgelig:blink:

 

Men jeg ser engang imellem, at folk har dem i en åben taske over skulder eller i indkøbsvogne.

Må man godt det, selvom der står streg over hund. Ved godt, at de jo så ikke vil tisse etc på gulvet:blink:

 

Jeg vil bare ikke investere i en taske/ sy en taske, hvis man ikke må alligevel:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid Pero med på shoppetur i taske og der er aldrig nogen der har sagt noget til det - Det er så også lukkede tasker så ofte tror jeg ikke engang de opdager ham. Og de gange personalet har opdaget at der er en hund i tasken har de bare sagt "Han må gerne komme ud og gå her".

 

Vi har disse to:

 

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundetransportbox/tragetaschen/hunde_buggy/12684 (Rigtig god kvalitet, men også lidt tung)

 

http://www.alttilhundogkat.dk/cykeltur_med_hund.6?/Generelt/HUNDE/Cykeltur%20med%20hund%20NY/13112%20Biker-bag%20(Buet).%20str.%2035x28,5x29%20cm./&showitem=4677

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft mine med ( altså kun en ad gangen ) både i åben og lukket taske, og det plejer ikke at være noget problem. Har fået lov at komme i butikker og restauranter, så længe hunder bliver i tasken. Er kun engang afvist og det var i Kvickly i Odder, der må man ikke tage hunden med ind- heller ikke i taske. Siden dengang spørger jeg altid for en sikkerheds skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Lumi med ind ml. mine fødder på minicrosseren. De eneste der har kommenteret det er egentlig andre kunder - og det har mere været noget a la der vist er en der har fået lov til at komme med ind...aldrig noget surt. Og i den lokale superbrugsen er en af medarbejderne hel vild med hende...hehe. Lumi er ikke gemt på nogen måde, men sørger for hun blir siddende oppe hos mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Det er nok mest i fødevare-butikker hvor det kan være sådan lidt bob-bob at slæbe en hund med ind i tænker jeg.

Jeg ser nu også ret tit piger der har deres hund med på shopping i en taske - har tit tænkt på om det var "ok" - især også fordi der var en herinde på h-f- der slrev noget om at hun havde været ude for en flabet hundejer hvis hund havde tisset på gulvet i en forretning. Det er jo knap så fedt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun i fødevarebutikker, man ifølge loven ikke må tage sin hund med ind. Andre steder afgøres det af butiksejeren eller centerforeningen.

 

De forbyder jo nok hunde, fordi de ikke har lyst til, at hele rosset sidder der dagen lang med deres kamphunde. Sjovt nok bliver regler, der vedrører hunde altid lavet med henblik på de brodne kar, uden hensyntagen til alle dem, der sagtens kan administrere at have deres hund med. Tænk hvis man gjorde det samme med børn. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...