Hop til indhold

Hvilket ledtilskud til ældre hund?


ChristinaM
 Share

Recommended Posts

Hej 😊

 

Emma min border collie tæve er jo blevet 10år og hun fik ved sidste vaccine konstateret nedsat bevægelighed i hofteledene. Helt normalt for en hund i hendes alder sagde dyrlægen... Jeg syntes jo stadig hun er ung 😳 hvor bliver tiden af 😔

Jeg har dog godt bemærket at tricks hvor hun skal på bagben er svært for hende, så det er droppet. Hvis hun har rendt meget rundt og leget voldsomt, kan man godt se at hun viger lidt for at rejse sig når hun har ligget ned. Så jeg prøver at passe på hende selv om hun ikke altid er enig 😀

 

Jeg tænker at hun vil have gavn af et ledtilskud, men har svært ved at gennemskue det kæmpe udvalg 😳 hvad virker?

 

Hvad med motion? Hun har mistet lidt muskelmasse efter vi mistede vores anden border i marts og vi holdt vist liiidt længe ferie 😁 Nu har hun jo fået en ny legekammerat, men jeg vil gerne have hende lidt i form på en skånsom måde, så hun forhåbentlig holder en del år endnu ☺️

 

Håber at der er nogen der har lidt erfaringer eller råd 😀

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine beagler får luposan gelenk pellets samt tilskud af hyben. De får også hver dag 1 teske fuld æblecider eddike. Den ældste som snart er 11 har spondylose omkring korsbenet og nr 2 på 8 har gigt i halen samt stramme sener i bagbenene - det har hjulpet dem utrolig meget.

 

Med hensyn til muskelmassen kan det være der skal mere protein i foderet - ældre hunde har godt af lidt ekstra kødprotein. Det kan man jo let selv tilføre ved at give dem lidt ekstra magert kød 2-3 gange i ugen. Motion bør foregå i hundens tempo og gerne i varierende terræn - altså at man ikke kun går fortovs ture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min schæfer på 11 blev nogle gange lidt stiv i bagbenene om aftenen/natten tidligere på året, og jeg begyndte at give hende disse her http://www.naturesbest.co.uk/glucosamine-gold-p536/ (fik faktisk hjælp herinde til at finde lige dem :-D ) og efter 2-3 måneders brug kunne jeg se tydelig bedring. Nu er hun ikke længere stiv overhovedet. :-D Jeg giver hende også tilskud af lakseolie.

 

Måske svømning også var noget som motion, det er jo en god måde at styrke muskler og led på uden at hunden bliver så belastet som på en gåtur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min schæfer på 11 blev nogle gange lidt stiv i bagbenene om aftenen/natten tidligere på året, og jeg begyndte at give hende disse her http://www.naturesbest.co.uk/glucosamine-gold-p536/ (fik faktisk hjælp herinde til at finde lige dem :-D ) og efter 2-3 måneders brug kunne jeg se tydelig bedring. Nu er hun ikke længere stiv overhovedet. :-D Jeg giver hende også tilskud af lakseolie.

 

Måske svømning også var noget som motion, det er jo en god måde at styrke muskler og led på uden at hunden bliver så belastet som på en gåtur.

 

Dem overvejer jeg også næste gang til beaglerne. Hvor meget mon en beagle på 15 kg skal have?

 

Undskyld jeg lige spammer lidt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min schæfer på 11 blev nogle gange lidt stiv i bagbenene om aftenen/natten tidligere på året, og jeg begyndte at give hende disse her http://www.naturesbest.co.uk/glucosamine-gold-p536/ (fik faktisk hjælp herinde til at finde lige dem :-D ) og efter 2-3 måneders brug kunne jeg se tydelig bedring. Nu er hun ikke længere stiv overhovedet. :-D Jeg giver hende også tilskud af lakseolie.

 

Måske svømning også var noget som motion, det er jo en god måde at styrke muskler og led på uden at hunden bliver så belastet som på en gåtur.

 

Dem bruger jeg også :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine beagler får luposan gelenk pellets samt tilskud af hyben. De får også hver dag 1 teske fuld æblecider eddike. Den ældste som snart er 11 har spondylose omkring korsbenet og nr 2 på 8 har gigt i halen samt stramme sener i bagbenene - det har hjulpet dem utrolig meget.

 

Med hensyn til muskelmassen kan det være der skal mere protein i foderet - ældre hunde har godt af lidt ekstra kødprotein. Det kan man jo let selv tilføre ved at give dem lidt ekstra magert kød 2-3 gange i ugen. Motion bør foregå i hundens tempo og gerne i varierende terræn - altså at man ikke kun går fortovs ture.

 

Tak for svaret 😊

 

Har ikke tænkt på det med proteinerne. Mon ikke det kunne løses ved at bruge kylling under træningen? Det ville nok være nemmest, da jeg ikke bruger madskåle til mine hunde 😉

Vi bor på landet så turene foregår både i rabatten og i markerne... Så der burde vi være dækket ind 😀 jeg er begyndt at sætte distancen gradvis op.

 

 

 

Min schæfer på 11 blev nogle gange lidt stiv i bagbenene om aftenen/natten tidligere på året, og jeg begyndte at give hende disse her (fik faktisk hjælp herinde til at finde lige dem :-D ) og efter 2-3 måneders brug kunne jeg se tydelig bedring. Nu er hun ikke længere stiv overhovedet. :-D Jeg giver hende også tilskud af lakseolie.

 

Måske svømning også var noget som motion, det er jo en god måde at styrke muskler og led på uden at hunden bliver så belastet som på en gåtur.

 

Tak for tippet 😃

 

Det ser ud til at være meget brugbart og det skal da helt sikkert prøves. Hvad mon mængden er til hende? Hun vejer 19 kg.

 

Gad godt svømning, ved bare damen ikke er enig.... Hun syntes vand er overvuderet 😜

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret 

 

Har ikke tænkt på det med proteinerne. Mon ikke det kunne løses ved at bruge kylling under træningen? Det ville nok være nemmest, da jeg ikke bruger madskåle til mine hunde 

Vi bor på landet så turene foregår både i rabatten og i markerne... Så der burde vi være dækket ind  jeg er begyndt at sætte distancen gradvis op.

 

Jo du kan sagtens bruge det ekstra kød til godbidder og træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem overvejer jeg også næste gang til beaglerne. Hvor meget mon en beagle på 15 kg skal have?

 

Undskyld jeg lige spammer lidt :oops:

 

Ozzie vejer 29 kg og hun får to om dagen, så vil tro at én passer til et styks beagle.

 

Dem bruger jeg også :5up:

 

Ja, det var vist dig der hjalp mig med at finde dem. :-D Dem er jeg virkelig glad for! Det er så fantastisk med en frisk Ozzie. :lun:

 

Tak for svaret 

 

Har ikke tænkt på det med proteinerne. Mon ikke det kunne løses ved at bruge kylling under træningen? Det ville nok være nemmest, da jeg ikke bruger madskåle til mine hunde 

Vi bor på landet så turene foregår både i rabatten og i markerne... Så der burde vi være dækket ind  jeg er begyndt at sætte distancen gradvis op.

 

 

 

 

 

Tak for tippet 

 

Det ser ud til at være meget brugbart og det skal da helt sikkert prøves. Hvad mon mængden er til hende? Hun vejer 19 kg.

 

Gad godt svømning, ved bare damen ikke er enig.... Hun syntes vand er overvuderet 

 

En eller to til 19 kg vil jeg tro. Tror nu ikke man kan overdosere så nemt så måske to, når nu hun har lidt problemer.

 

Haha min Ozzie siger velkommen i klubben, hun gider heller ikke vand selvom jeg synes hun burde svømme lidt ind imellem. Og så må man jo bøje sig for divaerne. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...