Hop til indhold

To hunde og en hest - Klikker?


Sigga
 Share

Recommended Posts

Jeg træner fem dyr derhjemme sammen - du anvender et markørord til hvert dyr i stedet for klikkeren.

Først skal de dog lære det hver for sig så de ikke forstyrres for meget. Du er derfor nødt til at træne alene i starten indtil de er erfarne

 

Lige nu har jeg desværre kun fire katte men da jeg havde ti trænede jeg 11 dyr sammen. Du skal derfor også lære hvert dyr at vente.

 

Markørord har samme brug som kliklyden. De jeg brugte og bruger er yes, ja, Jubii, flot, dub, bom, fræk, hep, hit, ros og fino. De må ikke ligne hinanden, og så tildeler du hvert dyr sit ord

 

Husk at belønne dem, der venter mest. Det er den sværeste øvelse af alle

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har intet problem med at skelne hvem af dem jeg arbejder med og dermed hvem der bliver klikket.

 

Det er kun den hund jeg har fokus på, der kan optjene belønninger ved adfærd og klik, resten skal forholde sig i ro.

De kan så få lidt godbidder for bare at være i ro, men det er noget andet.

 

Jeg har desuden tydeligt klar/slut ord, så den enkelte hund ved hvornår jeg melder klar til at træne med den og hvornår dens træningspas er slut.

 

Så med en lille smule struktur synes jeg ikke det er noget problem.

Men skal de lære tricks hvor de skal samarbejde på samme tid, så har jeg et que til hver af dem, fordi det kan være håbløst for dem at se hvem af dem jeg har fokus på netop idet der bliver klikket. Dette kan f.eks være når jeg skal lære en hund at hoppe over/kravle under en anden som skal stå stille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...