Hop til indhold

Han-whippet, 4½år


aien89
 Share

Recommended Posts

DSC_0228.jpg

 

4,5 år gammel han-whippet.

Han er kemisk kastreret, da han i brunstige perioder bliver meget tæve-glad.

Det er med knust hjerte, at vi laver denne annonce, men vores Noir er ikke så tryk ved vores 10 måneder gamle baby, der er begyndt at kravle rundt over det hele. Vi har haft en hundebehandler ude, som har observeret en hyggelig og kærlig hund, men ud fra vores forklaringer også vurderer, at hunden er lidt sensitiv.

 

 

Han elsker at løbe og gå ture og ligge og putte alle steder i hjemmet - men endnu bedre, hvis det er sammen med sine ejere.

 

 

Vi har aldrig haft problemer med ham, men han har ressourceforsvar ift. andre dyr og vores baby. Derfor anbefales det, at han kommer til et sted, som ikke har andre dyr og som heller ikke har små børn i huset. Hvis man er en meget rutineret hundeejer og har tid og vilje til at gøre det hårde arbejde, tror jeg ikke, det er et problem man ikke kan fikse. Generelt har han aldrig haft problemer med andre hunde, og vi plejer at slippe ham på engen, hvor han løber rundt og hygger og hilser på alle de hunde, han støder på.

 

 

Han hedder Noir og befinder sig i Allerød i Nordsjælland.

 

 

Vil I høre mere, kan I kontakte mig på nickomusik at gmail.com eller på 42 64 14 26.

 

 

Mvh. Nick Hansen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber i finder et godt hjem til ham, han ser dejlig ud.

 

Du kan evt. prøve at lave et opslag i en af følgende grupper på FB, her rammer du målgruppen af mennesker med interesse for mynder og en del whipper har fundet nyt hjem den vej.

 

https://www.facebook.com/groups/193824357300079/?fref=ts

 

https://www.facebook.com/groups/490974297631096/

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er også dejlig, men pga. situationen med baby, får han langt fra ligeså meget opmærksomhed, og vi er samtidig bekymret for baby og ham sammen i nogle situationer. Vi vælger dog at beholde ham, hvis der ikke kommer nogle ordentlige mennesker og vil have ham. Så må vi bare holde ud, ind til baby bliver ældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Han har boet sammen med to katte siden han var 16 uger gammel. I dag har vi stadig den ene kat, og de har det fint sammen. Jeg tror godt han kan vende sig til en ny kat på sigt, men det vil kræve rigtig meget træning, tænker jeg. Hårdt arbejde. :-)

 

Men hvis I er klar på det hårde arbejde, er I selvfølgelig velkomne til at komme forbi og låne ham og træne for at vurdere det selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder fint, jeg vender lige tilbage.

Han er ikke til mig, men til en veninde og hendes mand som jeg har lovet at hjælpe med at finde en ny hund til. De fik aflivet deres gamle hund for et år siden og ønsker nu at få en ny, lidt mindre hund.

De har ingen hjemmeboende børn, men har en kat. De vil ikke gå til træning med deres hund, men de vil gå mange og lange ture både i skov og ved strand og den blive centrum i deres hjem og ikke mangle noget.

Vi bor helt ovre i Vestjylland(Varde).

 

Har han stamtavle?

Hvordan er hans helbred?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig godt med mange ture og centrum i familien. Til gengæld kunne jeg godt frygte lidt for, om de pludselig beslutter sig for at få børn? Eller når du skriver "ingen hjemmeboende børn" mener du så, at de har fået dem de skal have?

 

Der er ingen stamtavle på ham, men vi har stamtavlen på hans forældre. Men hans helbred er fantastisk. Vi har dyrelæge i Centrum Dyrehospital i Rødovre, hvor han faktisk er blevet set af alle fem læger, der alle har været imponeret over, hvor fin han er og hvor sund og rask han er.

Han er i øvrigt lige blevet kastreret og har fået en tandrensning.

Redigeret af aien89
Link til indlæg
Del på andre sites

De er begge i halvtresserne, så de har fået de børn de skal have og dem de har, er voksne og bor ikke hjemme ;-)

 

Der er desværre sket det frygtelige at deres nevø fik en blodprop i hjernen i går aftes(det vidste jeg ikke da jeg skrev), så familien er lidt presset lige nu. Men de vil gerne have lov til at vende tilbage, når der er kommet lidt mere ro på om en uges tid eller to, hvis det er okay. Hvis I er kommet af med ham imellem tiden er der ikke noget at gøre ved det. Men lige nu er det ikke fair for Noir, at komme hjem til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...