Hop til indhold

Adfærdsbehandler uddannelse


Memochou
 Share

Recommended Posts

Hej.

Står og har kigget på adfærdsinstruktør/adfærdsbehandler uddannelsen og ville hører om i har nogle i kan anbefale mere end andre?

 

Jeg har indtil videre kigget:

 

Hund & Harmoni - Majbritt

 

Irene Jarnved

 

Har i kendskab til disse to trænere og kan i anbefale dem, eller er der nogle som er bedre? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skulle måske i virkeligheden se på ideologien hos uddannerne... Irene Jarnveds og Julian Brossés ideologier er vist ikke helt samstemmende?

 

Jeg har selv været adfærdsrådgiver i mange år og skulle jeg starte forfra ville det være gennem en universitetsuddannelse til biolog og så lave speciale i hundeadfærd.

Sideløbende ville jeg tage på relevante kurser hos garvede hundefolk.. Dette er hvad jeg vil anbefale andre, for markedet er gråt og en del får kredit udelukkende for at være kendte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skulle måske i virkeligheden se på ideologien hos uddannerne... Irene Jarnveds og Julian Brossés ideologier er vist ikke helt samstemmende?

 

Jeg har selv været adfærdsrådgiver i mange år og skulle jeg starte forfra ville det være gennem en universitetsuddannelse til biolog og så lave speciale i hundeadfærd.

Sideløbende ville jeg tage på relevante kurser hos garvede hundefolk.. Dette er hvad jeg vil anbefale andre, for markedet er gråt og en del får kredit udelukkende for at være kendte.

 

Jeg har læst biologi i Kbh og der er ikke ret meget adfærsdbiologi at få. Jeg ville måske overveje husdyrvidenskab eller lign på life (tidl. lanbohøjskole) og/eller kombinere uddannelsen med noget adfærdsanalyse eller lign på psykologi.

Jeg mener de har lidt praktisk træning på fx husdyrvidenskab, men der er ikke noget at hente på den adfærdsdel der er på biologiuddannelsen.

 

Det fede ved universitetsuddannelserne er at man får en hulens masse teoretisk viden og at de er gratis og giver SU.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...