Hop til indhold

Hopper op af døre

Frejsejer
 Share

Recommended Posts

Jeg har en hvalp på ca. 4 mdr. Han er en ihærdig og lærenem Springer Spaniel (FT), med krudt i r.... Men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal lære ham, at han ikke må hoppe op af diverse glasdøre i huset. Jeg ved godt det bare er en måde at sige han vil ind, men selvom jeg først går hen til døren når han ikke hopper op og sitter ham af fra den anden side af ruden inden jeg lukker ham ind, hopper han op igen næste gang.

Jeg har læst flere steder at man kan lære dem at ringe på en klokke når de vil ind, men da jeg samtidig har en lille baby, vil det larme for meget hvis han sover.

Netop pga baby samtidig har jeg brug for at kunne lukke hunden ud i gangen til tider, så baby kan få lov til at lege på gulvet ude at blive overrumplet, slikket i hovedet og nappet i ørerne. Men også her står han og hopper op af glasdøren ud til gangen, fordi han vil ind.

Nogle gode råd? Hvis bare han ville pibe når han skulle ind udefra..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er heldigvis ikke så meget lyd på FT Spaniel. Det forsøger man med alle midler at avle væk.

Jeg lukker aldrig hunden ud uden jeg selv er med og så giver det jo sig selv. Hvis de vil ud går de til døren og da jeg er ret opmærksom behøver de ikke gøre mere end det. Hvis hunden skal lukkes lidt væk fra barnet ville jeg bruge bur eller børne gitter.

Noget af det vigtigste en FT Springer skal lære er at være rolig inde, så træn det meget. Lad den aldrig få noget godt ud af at være urolig - giv den passende aktivering når det passer dig og prøv at holde den rimelig rolig resten af tiden. Når først den er renlig er det dig der opfordrer til aktivering osv. lad aldrig hvalpen få en fornemmelse af at den kan styre det, for så kan den blive meget ihærdig.

Link til indlæg
Del på andre sites