Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sne og poter

Featured Replies

Besvaret

Hej.

 

Jeg har en langhåret chihuahua på 9 mdr.

Hun gør alt for at komme indedøre eller i tasken eller i min jakke hvis det er koldt - men efter jeg strikkede en trøje til hende går hun glad udenfor.

Det samme gjalt regn - hvis det regnede blev hun nærmest manisk medmindre hun fik regnjakke på.

 

Men nu er sneen kommet.

 

Det er så her jeg har et problem. Hun nægter at gå på sne, selvom jeg har lokket med godbidder eller bare sluppet hende fri og gået ud midt på sneen (det lille pus vil ikke langt væk fra mig) Det virker da - hun løber ligeud og snupper godbidden og løber tilbage til fortorvet - i sikkerhed.

Min dyrlæge foreslog sko. Nogle jeg mødte på gaden sagde at deres chihuahuaer ikke kommer ud når der er sne - de bruger kattebakke.

Jeg vil gerne have min hund ude hele året og bruger ikke kattebakke, så jeg vil høre om I har ideer? Bruger I sko eller kan jeres chihuahuaer lide sne?

Besvaret

Ku' man ikke selv lave en slags vandtæt hundesok med fleece i eller sådan et eller andet ? Det er mit umiddelbare bud - men aner intet om chi'er :)

Besvaret
Hej.

 

Jeg har en langhåret chihuahua på 9 mdr.

Hun gør alt for at komme indedøre eller i tasken eller i min jakke hvis det er koldt - men efter jeg strikkede en trøje til hende går hun glad udenfor.

Det samme gjalt regn - hvis det regnede blev hun nærmest manisk medmindre hun fik regnjakke på.

 

Men nu er sneen kommet.

 

Det er så her jeg har et problem. Hun nægter at gå på sne, selvom jeg har lokket med godbidder eller bare sluppet hende fri og gået ud midt på sneen (det lille pus vil ikke langt væk fra mig) Det virker da - hun løber ligeud og snupper godbidden og løber tilbage til fortorvet - i sikkerhed.

Min dyrlæge foreslog sko. Nogle jeg mødte på gaden sagde at deres chihuahuaer ikke kommer ud når der er sne - de bruger kattebakke.

Jeg vil gerne have min hund ude hele året og bruger ikke kattebakke, så jeg vil høre om I har ideer? Bruger I sko eller kan jeres chihuahuaer lide sne?

 

Du kan evt gå ned til en dyrlæge og købe nogle af de sko/strømper som man også bruger når en hund er blevet opereret i poten.

Besvaret

Hej - har været henne hos dyrlægen. Deres mindste sko er for stor til Nimmor :roll:- men ja den sok til efter operationen kunne være et bud. Jeg kan prøve igen. Men er det ikke gazebind de bruger? :shock:

Besvaret
Hej - har været henne hos dyrlægen. Deres mindste sko er for stor til Nimmor :roll:- men ja den sok til efter operationen kunne være et bud. Jeg kan prøve igen. Men er det ikke gazebind de bruger? :shock:

 

Ikke hos den dyrlæge som jeg bruger der får man en sok med vekrobånd med især hvis det er om vinteren.

Besvaret

Nu har jeg ikke chihuahua, men papillon, men han hader både sne og salt og står sådan og går i stå og står på to ben af og til (a'la gakkede gangarter Monty Python) og stritter, og jeg har virkelig overvejet sko til ham, for det er jo synd. Man skal i en rigtig hundetøjsbutik for at få dem, da jeg var inde og købe vinterfrakke og regnfrakker til ham så jeg dem. Nu bor jeg i Aalborg, men her ligger en butik der hedder Dogs Are Diamonds der sælger sko til de mindste hunde som paps og chi. Jeg syntes bare det var "over the top"... men hvis det bliver en rigtig sne-vinter, så kan det være at jeg køber dem.

 

Jeg er ellers meget omhyggelig med potepleje, skyller poterne og tørrer dem med babyserviet når vi kommer hjem og bruger potevoks...

Besvaret

Hej! Og velkommen til :-)

 

Synes det er dejligt at du ikke bare forfalder til den åbenbart gængse idé om at chihuahuaer kun er sommerhunde..

De skal ud hele året ja :-) Min tæve hader også sne, så vores ture bliver bare lidt korte - men hyppige..

 

Har du set om der eventuelt er salt derude? Hvis der er saltet vil min tæve heller ikke rykke sig ud af stedet.. Måske hvis du giver lidt potevoks på inden du går? Og sørger for at klippe hårene mellem hendes trædepuder .-)

Besvaret

hei og velkommen:-D

Besvaret

Hej.

 

Min mor fandt en bog med sy opskrifter til hunde. Der var også sko man kunne sy, så det gør vi :-) Tak for alle indlæg. :-D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.