Hop til indhold

Genoptræning efter ledmus - råd/erfaringer


Stine Sophia
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

 

Min 15 mdr gamle labrador er for en uge siden blevet opereret for en lille ledmus i højre skulder. Dyrlægen siger, at selve knogle og led ikke har taget meget skade. Han forventer, at min hund bliver haltfri.

 

Om en uge begynder vi på genoptræning med waterwalk og fysioterapi x 2 om ugen. Jeg er opmærksom på at holde ham slank og han får nogle gode tilskud og J/D foder. Han får smertestillende dagligt.

 

Her en uge efter operationen synes jeg, at han stadig virker øm på benet og går sådan lidt forsigtigt, som han plejede inden operationen. Dyrlægen siger, at det er forskelligt fra hund til hund hvordan de har det efter en operation.

 

Hvad er jeres erfaringer efter sådan en operation? Er det normalt, at hunden er lidt halt stadig og hvis ja, hvor længe vil man forvente at kunne se det?

 

Jeg prøver at holde ham i ro, men han har meget energi og kan pludselig ta' en tur igennem stuen eller et hop op i sofaen og ned - noget skidt. Jeg gør alt hvad jeg kan, for at holde ham i ro.

 

Håber på at høre nogle erfarInger :-) God aften!

Link til indlæg
Del på andre sites

Super at I starter i waterwalker og med fysioterapi (y)

 

Men ja han skal holdes mere i ro derhjemme. Evt snor på og ellers andre forholdsregler. @Sitto indhegnede eks. sofaen og pillede benene af sengen i forbindelse med genoptræning.

 

Jeg ville skifte foderet ud med noget andet - medmindre de har ændret ingredienserne i JD så er det imo ikke noget at råbe hurra for. Og så give hyaloron eksempelvist. http://dogsrus.dk/led-skelet-muskler-og-bevaegelighed-55/hyaluron-p304

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...