Hop til indhold

Hvalp og knæoperation til eje


FrkLudo
 Share

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg står her med en situation der godt kan bekymre mig en smugle.

Jeg har en DSG hvalp på nu 13 uger, og jeg skal opereres i næste uge i knæet.

en operation der kan give mig krykker og megen tid på sofaen i 4-12 uger.

Jeg bor sammen med kæresten, men han en der arbejder ret meget m.m og han kan ikke just neddrosle.

 

Min bekymring får på om jeg kan aktivere den bette godt nok( bliver allerede fodret med foder bolde osv), om det evt går udover hendes træning m.m da jeg ikke ville kunne gå med hende på samme måde, være efter hende ved behov ( hun bider i bukseben bla) eller få trænet med hende i hvertfald de første par uger.

Jeg regner med at det nok skal gå men er alligevel bekymret,. for jeg vil nødig fucke mit knæ op ( 3 omgang nu) men heller ikke ende med en hund de evt ender total understimuleret og utrænet, evt en hund der bliver lidt forgod til at være sin egen/fræk fordi jeg ikke kan komme efterhende når der bides i sko, kidnappes ting fra bordet og bides i møbler.

 

Hvad faen gør man i sådan en situation?

pasning hos andre er umuligt :vedikke:

Redigeret af FrkLudo
Link til indlæg
Del på andre sites

Du må ud og investere i følgende:

 

Aktivitetsbolde til fodring

 

Aktivitetsspil og en masse små godbidder

 

Løbebælte med snor, så du kan lufte hende trods to krykker

 

7 meter flexline, til når du kan lufte på en krykke

 

 

Og så er der heldigvis masser af ting der kan trænes derhjemme. Almindelig opdragelse, fx bidehæmning, stå, sit og dæk, hente/bringe, løbe ud til kegle (eller andet). Hvis du ikke allerede ejer en klikker, så køb en og tilmeld dig canis online klikkerkursus, som er gratis. Det er super sjovt for hunden, og mon ikke du kan få det sjovt også:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gode ideer Anne kommer med

 

Og heldigvis kan du træne en masse fra sofaen.

 

Mental træning. Lære hende at komme med ting. Indkald fra forstyrrelser, ja - nej øvelser med godbidder.

 

Ud og lån nogle bøger med tricks og trænings øvelser, så du kan blive inspireret.

 

 

Og render hun med noget hun ikke må er det kun godt du ikke kan rende efter hende og derved gøre legen sjovere;-)

 

Du skal i stedet enten lave en pludselig lyd der får hende til at afbryde det hun er ved et øjeblik eller simpelthen vente til hun slipper tingen og så kalder du og skam roser hendes forældre at komme og afleder hende så fra at rende tilbage til tingene indtil du har fået den hentet.

 

Du får en hvalp der er super samarbejde villig hvis du udnytter denne mulighed for masser af positiv træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de gode ideer :bighug:

 

 

Jeg var netop bange for om bedst ville være at anskaffe hende et nyt job da det jo er en vigtig periodei hendes korte liv i forhold til opdragelse m.m

 

jeg væbner mig med gode godbidder og en masse kommando træning. Hun er mega lærenem når hun endelig gider og kan droppe legen bare for en stund.

 

Tænker at anskaffe hende nyt legetøj da det gamle ikke rigtig røres med - hun er ellers rigtig god til at lege alene så snart der er noget interrestant at lege med:rolleyes:

 

jeg har siden mit oplæg fundet ud af at der ligger en hunde børnehave på kærestens vej på arbejde.

Den har jeg en aftale medi morgen i forhol til fremvisning og se om Sif egner sig til det.

Jeg tænker det vil være ret godt især den første uge da jeg have smerter, være træt pga smertestillende og nok ikke har så megeb hvalpetålmodighed/overskud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...