Hop til indhold

Min hund er blevet bange


Tommy14
 Share

Recommended Posts

Hej Hunde Forum

 

Jeg har en lille malteser hund på 1,5 år. Han har altid været en frisk og glad hund, og det er han også stadigvæk men der er desværre bare opstået et lille problem.

 

Vi bor i hus med 2 etager, og jeg har et værelse på øverste etage. Tommy er af en eller anden årsag blev bange, og nu tør han slet ikke at være ind på mit værelse. Han har ellers altid elskede at være ind ved mig og har også altid sove på mit værelse. Jeg kan mærke på ham at han er utilpas (kigger med frygt rundt omkring, sover ikke, står ved døren) og han løber da også ud ligeså snart døren bliver åbnet.

 

Jeg ved at han har oplevet et eller andet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er. Der er sket noget hvor jeg ikke har været der.

 

Mit spørgsmål er om I har nogle tips og tricks til hvordan jeg får ham til igen at blive tryg og glad for at være på mit værelse? Hvordan træner jeg ham lige til det, så han ikke skal være bange længere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hej og velkommen til ;-)

 

Er det et værelse med computer? stationær? Grunden til jeg spørger er at Walther (brun labrador) ikke ville ind på vores kontor i lang tid.

Han har ellers ligget ved mandens fødder mens han spillede pc eller bare sad og læste ved pc.

 

Vi fandt ud af (da det desværre skete 2. gang) at han havde fået stød af kabinettet til pc, eller tower eller hvad det nu hedder, det står jo på gulvet - og han vil så gerne ligge under bordet, når manden sidder der.

 

Vi har nu sat kabinetterne udenfor skrivebordet, så det vender ind mod væggen og bagefter kommer skrivebordet :-) efter lidt godbidder mv så er Walther igen på kontoret ;-) så vi smed bare godbidder på gulvet og så kom han lige så stille ind igen.

 

Det er bare en tanke jeg aner ikke hvad din hund er blevet bange for???

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...