Hop til indhold

Corgi hvalp - afvænning af gøen


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

 

Vi har en lille corgi hvalp på 4 måneder, og velvidende om at racen har ekstra tendenser til at gø, så har jeg også læst man kan lægge låg på til et rimelig niveau.

 

Vores primære problem er at vores hvalp har fået tendenser til at gø af os når vi sidder og spiser.

 

Hvad har I af fif til at vænne hvalpen fra dette?

 

Vi regner med at det jo er fordi han vil have opmærksomhed, og det er til tider rigtig svært at sidde overhørig på en hvalp der bjæffer al hvad æ lunger kan trække i en længere periode, men når han så får en reaktion, har han jo "vundet".

 

Tak på forhånd! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Giv ham hans egen aftensmad i en aktivitetsbold imens I spiser?

 

Jeg havde mine kampe med min da hun var lille, og hun fik de mest vanvittige flip, hvor hun kørte sig selv op. Jeg endte med at tage hende i snor, og holde hende i 30 cm snor uden for rækkevidde af ALT indtil hun faldt til ro. Når hun blev rolig, nussede jeg hende og tog snoren af. I dag skal jeg bare løfte på den snor, så ved hun godt at hun skal opføre sig pænt.

 

Men hvis det "kun" er opmærksomhedsgøen, ville jeg bare give mad eller en tyggeting imens, og så lade ham vide at jeres spisetid er rar tid for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...