Hop til indhold

Tilstoppede analkirtler


Recommended Posts

Kurrer din hund bagdelen hen ad gulvet og slikker sig bag i? Det kan være fordi den har tilstoppede analkirtler. Se her hvor du kan massere på poterne for at hjælpe den. 
 På billedet viser jeg på min dansk-svenske gårdhund, det område, du kan massere på bagpoten. Det er nemlig zonen for analkirtlerne og husk både venstre og højre bagpote. 
 Du kan cirkulere og pumpe i zonen et par minutter eller 5. Tryk ikke for hårdt, da din hund ellers ikke vil ligge stille. Masser gerne flere gange i døgnet. 

Læs mere på: http://sanocanis.dk/index.php/blog 

Jeg har lavet en undervisningsbog om zoneterapi til hunde: zoneterapi og akupressur til hunde. Det har taget 17 måneder at lave undervisningsbogen, og den er meget detaljeret og bruges som pensum på mit institur Sano Canis, hvor man kan uddanne sig til hunde zoneterapeut. Jeg har undervist i zoneterapi og akupunktur til mennesker i 17 år og behandlet siden 1997. De sidste år har jeg også givet hunde zoneterapi og det virker rigtig godt på dem:) Kunne du tænke dig at lære hunde zoneterapi så kan du læse mere om uddannelsen her: http://sanocanis.dk/index.php/uddannelse

analkirtler.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nødig lyde krads - men det lyder for nemt at man "bare" kan trykke et bestemt sted. 

Alle ved jo at analkirtlerne hænger sammen med fordøjelsen. Min ældste beagle får tømt sine anal kirtler  med 1-2 måneders mellemrum - han får direkte maveproblemer når tiden er inde - hvilket vi så har lært at tage i opløbet. Samt nu fundet en kost der passer ham bedre.

Og hvad med de hunde som min den yngste - der udvikler anal bylder ud af den blå luft. Hans anal kirtel kanaler var ødelagte og han dannede falske sække - havde enorme maveproblemer og er nu endt med at få dem (analkirtlerne) fjernet for et par år siden, hvilket ganske enkelt er det bedste jeg kunne gøre for ham - tror ikke zone terapi ville have hjulpet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke lavet dette indslag som oplæg til en diskussion om hvorvidt zoneterapi virker eller ej. Dertil vil jeg bare henvise til alle de globale undersøgelser og forsøg, der er offentliggjort på https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Poterne er et mikrosystem, der afspejler kroppen ligesom fødderne hos mennesket. Når man masserer zoner på poterne (fødderne) påvirker man kropsvævet i gunstig retning. Det kan du læse meget mere om i kinesisk medicin, TKM.

Bedste hilsner
Vivian, Sano Canis
 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...