Hop til indhold

hundegård


usse
 Share

Recommended Posts

Hej jeg står overfor anskaffelse af en ny hund, jeg vil gerne har en brugshund Malinois eller schæffer og jeg tænker at jeg vil har en hundegård, som jeg kan bruge ved gæster, og lign, men jeg vil har at hunden skal sove inde i huset "skal passe på hende den langhåret :) " mit spøgsmål er

- hvornår i den liv skal man tilværne den til det?

- hvor stor en hunde gård skal man har?

- hvordan skal man tilværne den til gården?

- hus eller ikke ?

 

håber der nogen der kan hjælpe med nogen meninger

 

M.Ustrup

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilvending til hundegård starter når du får hvalpen hjem, jeg fodrer i hundegården, i starten med lågen åben, senere lukker jeg lågen i længere og længere tid. at tilvende hundegår foregår på samme måde som når hvalpen skal lære at være alene inde;) dvs tiden øges ganske langsomt og bliv aldrig længere væk end hunden kan klare, den må IKKE begynde at hyle eller gø.  

jeg syntes bestemt der skal et godt hundehus i, så hunden har mulighed for at trække i ly og tørvej.

størrelse på hundegård, umidelbart så stor som mulig, minimum syntes jer er 6-8 m2.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har fliser i bunden af hundegården og så er det en god ide at lave det så der kan spules. Hvis hunden skal være der mange timer dagligt ville jeg lave er super godt hus med vindfang og en dejlig lun indedel og den del af hundegården ville jeg nok lave overdækket. 5-6 m gange 2-3 m ville jeg nok lave den på, med læpladser, skyggepladser og solpladser

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...