Hop til indhold

Udstyr til beaglehvalp

Camillasry
 Share

Recommended Posts

Vi skal hente vores kommende dejlige beagle hvalp i uge 30, så vi skal til at købe lidt ind til den, men hvad skal man have. Jeg ved det jo godt sådan i grove træk, men man kan også nemt købe sig fattig. Så hvad kan i anbefale af nedenstående til en beaglehvalp  

• Mad og vandskål
  • Legetøj
  • Halsbånd/sele
  • Transportbur 
  • Ting til pleje
  • Tæppe/kurv
  • Havehegn :-) (har vi styr på)
  • Trappegitre (har vi styr på)
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo selv 3 beagler - så det her er alene min erfaring jeg kan dele ud af. Du kan evt. læse mere om tingene og det at have beagle på min hjemmeside www.beaglepack.dk

Du er velkommen til at kontakte mig via beaglepack :)

Jeg vil anbefale  et hvalpehalsbånd af typen som kan udvides efterhånden som de vokser til. Udover det vil jeg kraftig anbefale en blød sele - evt. en puppia sele da brystkassen på en beagle er ret blød. Brystkassen er først færdig udviklet omkring 2-2½ års alderen.

Snor: en rundsyet lædersnor - dressurline som kan indstilles i forskellige længder. Vent med at bruge flex line til senere hvor du har fået styr på din beagle med at gå pænt og den slags.

mad og vandskål - jeg bruger keramik skåle da disse er nemme at rengøre - kan også gå i opvaskemaskinen. vælg en mindre en i starten og skift dem ud efterhånden som den vokser.

Transport bur - der har jeg valgt et stålbur: til mine hval var buret ca: 61 x 46 x 48 - det brugte de til de var ca 5 måneder hvorefter de kom over i et større. Vi bruger ikke bur i bilen her spændes de fast i sikkerheds sele.

Mine beagler har dog bure hjemme som er deres eget private "værelse" som de kan gå til og fra som de lyster.

Af kurve vil jeg anbefale en almindelig papkasse i starten - da den slags ofte er udsat for hvalpetænder - så vent med en rigtig kurv til tandskiftet har fundet sted.

Jeg bruger almindelige sommertæpper i beaglernes kurve/liggesteder. En beagle har brug for rigtig mange tæpper - for de elsker at rode med sådan noget.

Pleje: klohexidin - flyende, pudder og creme, vat, børste - en blød en i starten så den vænner sig til det - tandbørste curaprox - saltvand til at rense øjne i hvis udheldet er ude - du kan også vænne den til at få smurt poter med en aloe vera baseret creme eller kopattesalve - de styrker trædepuderne så de bliver mere modstands dygtige. En klosaks skal du også bruge - i starten kan en almindelig 3 i en bruges.

Håndklæder af forskellige str. evt. furmaninators pelsrens til det værste - det er noget man lige sprayer på - grinder ind og tørrer efter med et håndklæde - super godt produkt.

Redigeret af Beaglepack
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites