Anettesb Skrevet Juli 3, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2017 Vi har en del larver i området af typen brun bjørnespinder, og Zorro er meget intresseret. Men jeg ved ikke om jeg skal være bekymret for om han spiser dem, når han går lidt rundt på egen pote hvor han kan det. Nogen der ved om de er giftige? Og om de er lige så farlige som dem på Bornholm (fyrespinder tror jeg de heder) Og hvis de er hvad jeg kan gøre (udover hurtig dyrelæge, altså 1hjælp) samt hvad evt symptomer er. Han lader dem være når jeg siger det, så det jo meget godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Beaglepack Besvaret Juli 3, 2017 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2017 Nej dem må han ikke spise. Larverne lever på planten Eng-brandbæger og det er en giftig plante som de opsamler giften fra. Både larve og sommerfugl er tydeligt markerede som advarsel til at fuglene ikke spiser dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Anettesb Besvaret Juli 7, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2017 Tak ved du hvor slemme de er? altså om vi med udrykning eller mere roligt til dyrelæge... Har heldigvis kun set en i haven, men de er her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Beaglepack Besvaret Juli 8, 2017 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2017 Nej det ved jeg ikke - hvor hurtigt det skal gå. Men jeg ved at de giver en ret så ubehagelig kløe ved berøring, også hos mennesker - hvad der sker når den er indvortes aner jeg ikke. Så prøv at spørge dyrlægen ved lejlighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Anettesb Besvaret Juli 8, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2017 Vil jeg gøre, han skal alligevel vacineres næste uge... tænkte hvis det var med udrykning ville jeg nok prøve at jage dem ud af haven..eller smide dem væk når jeg så dem... har nu stadig kun set den ene (de godt nok store) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts